اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با تشدید تخلفات در انشعابات آب روستایی عنوان شد

درخواست آبفار کهگیلویه و بویراحمد از نیروی انتظامی برای مقابله با متخلفان

مدیرعامل آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان نیروی انتظامی خواست تا در برخورد با متخلفان همکاری بیشتری با آبفار داشته باشند.

درخواست آبفار کهگیلویه و بویراحمد از نیروی انتظامی برای مقابله با متخلفان

سجاد رستگار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه اولویت آبفار تأمین آب شرب روستاهای بالای 20 خانوار است تصریح کرد: به رغم همه مشکلاتی که از لحاظ تأمین اعتبار وجود دارد آب و فاضلاب روستایی استان از تلاش برای تأمین آب شرب روستاهای کوچک و حتی پاره‌ ده‌ها دریغ نمی‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از پراکندگی و جمعیت کم روستاها به عنوان یکی از مشکلات پیش‌روی آبفار استان یاد کرد و افزود: این موضوع مشکلات زیادی را برای توسعه و نگهداری شبکه داخلی روستاها به وجود می‌آورد.

وی از تفکر جهادی حاکم بر بدنه آبفار به عنوان اصلی‌ترین نقطه قوت این دستگاه خدمات‌رسان یاد کرد و افزود: اگر همین تفکر جهادی در آب و فاضلاب وجود نداشت احداث برخی پروژه‌های آب‌رسانی کار دور از ذهن و غیرممکنی بود.

رستگار با بیان اینکه در تکمیل و بهره‌برداری از بسیاری پروژه‌های آبفار با توکل بر خدا و به عشق خدمت به مردم شروع به کار می‌کنیم، عنوان کرد: کمبود اعتبارات گرچه فشارهایی را بر آبفار وارد کردند ولی باعث نشد که ما دست روی دست بگذاریم.

رستگار با اشاره به مشقات متعددی که پرسنل آبفار در تامین و انتقال آب به برخی روستاها متحمل می‌شوند، خاطرنشان کرد: هر کاری که می‌کنیم بر حسب وظیفه و برای رضای خداست و هیچ توقعی از روستائیان جز مصرف بهینه و جلوگیری از هدر روی آب نداریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و کمبود آب برخی چشمه‌های تأمین آب به عنوان یک مشکل فراگیر در کشور یاد کرد و افزود: با وجود این مسئله و همچنین مشکلات متعددی که در راه تامین آب با آن مواجه می‌شویم، روستاییان باید سعی کنند مصرف خود را کاهش دهند و از هدر روی این نعمت خدادادی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه کنتورهای معیوب، انشعابات غیرمجاز و در موارد زیادی عدم نصب کنتور به اصلی‌ترین معضلات پیش روی آبفار استان تبدیل شده‌اند که همین امر موجب ایجاد هزینه‌های مالی و انسانی زیادی برای آبفار شده است.

رستگار با بیان اینکه نیروی انتظامی و مراجع قضایی باید در مسیر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز همکاری بیشتری با آب و فاضلاب استان داشته باشند، تأکید کرد: مادامی که نیروی انتظامی به صورت جدی با آبفار همکاری نکند ما نمی‌توانیم به تنهایی کاری از پیش بریم.

این مسئول در آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: آبفار نهادی خدمات‌رسان است و به خدمت‌رسانی به روستاییان افتخار می‌کند ولی این موضوع باعث نمی‌شود که ذره‌ای در برخورد با متخلفین و قانون‌شکنان مماشات کند.

وی با بیان اینکه برخوردهای قانونی برای برخی متخلفان بازدارنده نیست، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع می‌طلبد که نیروی انتظامی و امنیتی برخورد قاطع‌تری با این افراد داشته باشند.

انتهای پیام/82008/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول