اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی منطقه قروه مطرح کرد

مصالحه 86 درصدی پرونده‌ها در واحد مشاوره و مددکاری اجتماعی قروه

فرمانده انتظامی منطقه قروه گفت: 86 درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی که به واحد مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع شده بود منجر به سازش شد.

مصالحه 86 درصدی پرونده‌ها در واحد مشاوره و مددکاری اجتماعی قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرضا هاشمی‌فر ظهر امروز در جریان بازدید اعضای شورای تامین شهرستان قروه از کلانتری 11 این شهرستان گفت: این آمار مربوط به 6 ماهه نخست امسال است.

وی گفت: در این مدت نزدیک به 400 پرونده به این واحد ارجاع شد که 80 درصد آن، مربوط به مشکلات خانوادگی بود و بقیه به نزاع های حقوقی اختصاص داشت.

هاشمی‌فر با اشاره به اینکه نقش این واحد در کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگستری، بسیار چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: مشاوره‌های اجتماعی و مددکاری، تنها راهکاری بوده است که مشاوران این واحد به متقاضیان ارائه داده و نتایج مطلوبی از آن حاصل شده است.

وی هدف از فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری پلیس را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها برشمرد و افزود: شناسایی ریشه‌‌ها و زمینه‌های رفتاری‌های ناهنجار و بزهکاری‌ها، نابودی بسترهای بروز معضلات اجتماعی همچنین آگاه‌سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در سطح جامعه از مهم‌ترین اهداف حوزه مشاوره و مددکاری است.

به گفته هاشمی‌فر، مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس اقدامی موثر در راستای نگرش جامعه‌محوری پلیس است که می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را در بدو بروز حل و فصل کند.

وی به تشریح فعالیت‌های مشاوره‌ای در این واحد پرداخت و گفت: ارائه مشاوره در این حوزه کاملا رایگان است و حتی کسانی که پرونده‌ای ندارند هم می‌توانند از خدمات مشاوره این بخش استفاده کنند.

هاشمی‌فر با اشاره به محرمانه ماندن، اختلافات طرح شده در این واحد اظهار داشت: قطعا این مراکز می‌تواند در پیشگیری از بروز بزه‌های اجتماعی و ورود پلیس به متن خانواده‌ها نقش موثری ایفا کند.

فرمانده انتظامی منطقه قروه گفت: ارتقای مهارت‌های زندگی نیز از طریق مشاوره‌های ارائه شده در این واحد انجام می‌گیرد که تعامل دوسویه مردم و پلیس را در پی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح "مکنا" در این کلانتری اشاره کرد و گفت: تکریم مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و تنها کلانتری شهر قروه همه روزه شاهد مراجعان بسیاری است و از این رو طرح مدیریت کیفیت یا مکنا در این واحد انتظامی اجرایی شده است.

هاشمی‌فر افزود: خوشایندسازی محیط برای پرسنل و مردم به خصوص در کلانتری‌ها یکی از مراحل اجرایی طرح مکنا بود که انجام گرفته است تا احساس کسالت و خستگی در این محیط‌ها به وجود نیاید.

هاشمی‌فر در پایان افزود: تمامی پرونده‌های ارجاعی به این کلانتری در اسرع وقت رسیدگی می‌شود تا شعار اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی محقق شود.

انتهای پیام/79009/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول