اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی:

شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی این دانشگاه را مورد تأکید قرار داد.

شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی‌معافی عصر امروز در دهمین جلسه کمیته معاونان پژوهشی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و مراکز آموزشی این منطقه دانشگاهی در مرکز آموزشی لشت‌نشا و زیباکنار، بحث پژوهش و مشکلات این حوزه در دانشگاه را بسیار مهم و قابل بررسی دانست و اظهار کرد: برخی از کارهای پژوهشی درون دانشگاهی و بخشی برای درآمدزایی بیشتر است.

*ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد گیلان

وی، فعال کردن طرح‌های برون دانشگاهی و ارتباط با صنعت در واحدهای دانشگاهی را مهم خواند و گفت: امیدواریم با انتخاب مدیران مجرب و موفق در دانشگاه در راستای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام شود.

این مسئول، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی را برای افزایش درآمدزایی بیشتر تأثیرگذار دانست.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با نگاه ویژه‌  مسئولان کشوری و دانشگاهی به گیلان، این استان حرکت فوق‌العاده‌ای را به طرف گسترش آموزش عالی برمی‌دارد.

وی به کشف استعداد و ظرفیت‌های وجود هر فرد اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه در سایه فعالیت‌های علمی و پژوهش امکانپذیر می‌شود و ما باید بتوانیم استعدادها و ظرفیت‌ها را در وجود خود کشف کرده و در سایه این استعدادها بتوانیم در حوزه علمی حرکت کنیم.

*ایده‌های جدید برای افزایش درآمدزایی واحدهای دانشگاهی ارائه شود

اقدامی‌معافی، خواستار ارائه ایده‌های جدید و نو در واحدهای دانشگاهی شد و گفت: باید با ارائه ایده‌های نو و جدید در راستای افزایش درآمدزایی واحدها اقدام شود.

وی، داشتن اتاق فکر در واحدهای دانشگاهی را مهم دانست و افزود: با داشتن اتاق فکر در واحدهای دانشگاهی و ارائه راهکارهای جدید می‌توان برای برون‌رفت از مشکلات دانشگاهی اقدام کرد.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، دقت در مکاتبات پژوهشی طرح‌های پژوهشی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی باید به‌موقع برای داوری ارسال شود و این انتظار از واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 می‌رود که در انجام و بررسی طرح‌های پژوهشی تسریع شود تا حقی از کسی ضایع نشود. 

وی، بروز کردن بانک اطلاعات پژوهشی را مهم دانست و متذکر شد: داشتن و بروز کردن بانک اطلاعات پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 امری مهم است و باید در واحدهای دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

*کسب رتبه علمی 2 مجله پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد رشت و لاهیجان در کشور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در نشست مذکور با تبریک سال تحصیلی جدید و تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: بخشی از امنیت کشور مدیون این عزیزان است که شبانه‌روز دوش به دوش دیگر همرزمان خود از خاک و مرزهای این مرز و بوم حفاظت می‌کنند.

بهروز دانشیان، با تبریک کسب رتبه علمی دو مجله علمی‌ـپژوهشی واحدهای منطقه 17، خاطرنشان کرد: دو مجله علمی‌ـپژوهشی مربوط به واحدهای دانشگاهی رشت و لاهیجان توانستند رتبه علمی‌ـپژوهشی را در کل کشور کسب کنند که باید از این پژوهشگران قدردانی شود.

رئیس کمیته پژوهشی منطقه 17، از روسا و معاونان پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی منطقه خواست نسبت به ارسال طرح‌های پژوهشی به کمیته پژوهشی منطقه 17 اقدام کنند تا پاسخگویی به موقع این طرح‌ها انجام گیرد.

*برپایی نمایشگاه محصولات پژوهشی در واحدهای دانشگاه آزاد

وی با تأکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های پژوهشی منطقه 17، خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسه آسیب‌شناسی در کمیته پژوهشی منطقه 17 می‌توان نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های پژوهشی را در واحدها و مراکز آموزشی منطقه شناسایی کرد.

دانشیان با ارائه طرح پیشنهادی، گفت: روسای واحدهای دانشگاهی می‌توانند تراز ماهیانه مالی را در اختیار حوزه پژوهشی واحد خود قرار دهند تا انحرافات بودجه به‌موقع بررسی شود. 

وی با اشاره به بخشنامه ریاست منطقه 17 درباره برپایی نمایشگاه دایمی محصولات پژوهشی در واحدها، تصریح کرد: طبق دستور محمدحسین سرورالدین، رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، کتاب و نشریات علمی‌ـپژوهشی واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 در محل تعبیه شده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 برای بازدید عموم قرار داده شد.

این مسئول افزود: با این کار علاوه بر اینکه دانشجویان و استادان با انتشارات و تولیدات پژوهشی واحد خود آشنا می‌شوند، با کتاب چاپ شده توسط اعضای هیئت علمی در دیگر واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 نیز آشنا می‌شوند.

*تحصیل هزار دانشجو در واحد دانشگاه آزاد لشت‌نشا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز لشت‌نشا و زیباکنار نیز در نشست مذکور گزارش مبسوطی از چگونگی فعالیت‌های پژوهشی در این مرکز دانشگاهی را ارائه کرد.

اصغر شریف‌فر، اظهار کرد: این مرکز دانشگاهی از سال 87 به صورت رسمی با سه رشته تحصیلی و 90 نفر دانشجو آغاز به‌کار کرد.

به گفته وی، این واحد دانشگاهی اکنون با داشتن 23 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کاردانی «پیوسته و ناپیوسته» و حدود یک‌هزار نفر دانشجو، در حال انجام وظیفه و خدمت به فرزندان و آموزش عالی این استان و کشور است. 

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول