اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی و مهندسی رودهن:

دانشگاه آزاد رودهن در مسیر ارتقا به قطب علمی حرکت می‎کند

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن گفت: با توجه به کسب موفقیت‎های قابل توجه دانشجویان این دانشکده در مسابقات داخلی و بین‎المللی، این دانشگاه در حال تبدیل شدن به یک قطب علمی است.

دانشگاه آزاد رودهن در مسیر ارتقا به قطب علمی حرکت می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، سعید حاج‎قاسمعلی در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی بتن ایران گفت: سال 1389 نخستین سالی بود که این مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شد.

وی افزود: این دانشگاه از سال 92 تاکنون تنها دانشگاهی است که ‌موفق شده برای دومین بار میزبان مسابقات سراسری دانشجویی بتن در کل کشور باشد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را تشریح موقعیت و تبلیغ دستاوردهای علمی این دانشگاه در زمینه بتن و ایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان بیان کرد و افزود: دانشجویان این دانشکده در سایر مسابقات دانشگاه‎های آزاد، دولتی و مسابقات بین‎المللی (ISI،ACI) نیز رتبه‎های برتر را به دست آورده‎اند.

قاسمعلی ادامه داد: ایران در زمینه علم بتن هیچ کمبودی ندارد و باید در امکانات و اجرا بتوانیم پیشرفت‎های برتر را در زمینه طراحی بتن پیش‎ندیده به دست آوریم و به استاندارد جهانی نزدیک شویم.

به گزارش فارس؛ بتن پیش‎ندیده از جمله مصالحی است که مقاومت و عمر خوبی دارد، ولی کشش این بتن ضعیف است و برای رفع این نقص می‎توان با اضافه کردن و کم‎کردن حجم بتن و میلگرد (آرماتوربندی) مقاومت بتن را افزایش داد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد جامع رودهن گفت: از بتن پیش‎ندیده در کشورهای پیشرفته برای ساخت پل‎ها استفاده می‎شود و در ایران نیز در ساخت پروژه پل صدر از بتن پیش‎ندیده استفاده شده است.

انتهای پیام/2568/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول