اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین خبر داد

افتتاح تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی (ع) در قزوین

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین گفت: تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی (ع) در پایان هفته جاری با هدف تسریع در بهبود عبور و مرور شهری با حضور مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی (ع) در قزوین

ناصر گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی (ع) با هدف تسریع در بهبود عبور و مرور شهری، 18 مهرماه با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار برای تملک، آسفالت، ایجاد فضای سبز و انجام عملیات عمرانی این پروژه هزینه شده است.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علی (ع)، کاهش بار ترافیکی ورودی شهر و ایجاد کمربندی شمالی ـ جنوبی احداث شده است.

گنجی با اشاره به مشخصات این پروژه تصریح کرد: این تقاطع کابلی شامل دو پل به عرض هر یک 13 متر و طول 640 متر و فاصله دو پل از یکدیگر نیز چهار و نیم متر است و سازه طراحی شده آن از نوع کابلی و بیشترین ارتفاع آن 11 متر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) به عنوان نخستین تقاطع غیرهمسطح کابلی استان قزوین با هدف بهبود عبور و مرور شهری، تکمیل رینگ غربی شهر قزوین و اتصال مسیر تند راه رینگ غربی شهر از بلوارهای امام علی (ع)، شهید باهنر و معلم به اتوبان قزوین ـ زنجان و ایجاد یک ورودی مناسب برای شهر قزوین احداث شده است.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین اظهار کرد: عملیات اجرایی این تقاطع چشم‌انداز زیبایی به باغستان‌های سنتی شهر و مناظر شمال و غرب شهر قزوین دارد.

گنجی یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح بلوار امام علی (ع) در تقاطع بلوار امام علی (ع) با بلوار شهید باهنر و بلوار معلم و کانال آبرسانی طالقان واقع شده است.

این مسئول اضافه کرد: اقدامات ترافیکی مانند تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مسیر از نوع بالاسری و جانبی در محدوده تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) و شبکه معابر اطراف با هدف هدایت ترافیک با اعتبار 150 میلیون تومان، تهیه و اجرای خط‌کشی طولی تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) و معابر اطراف با اعتبار 70 میلیون تومان، تهیه و اجرای خط‌کشی جناقی با اعتبار 40 میلیون تومان، تهیه و نصب انواع ملزومات و تجهیزات ترافیکی و علائم ترافیکی با اعتبار 50 میلیون تومان، فضای سبز تقاطع غیرهمسطح امام علی (ع) با مساحت 45 هزار مترمربع و حجم خاکریزی بالغ بر 60 هزار مترمکعب به همراه تسطیح و رگلاژ 45 هزار مترمربع انجام شده است.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین ادامه داد: همچنین 30 هزار مترمربع چمن‌کاری و 15 هزار مترمربع از آن به صورت گل‌کاری، بوته‌کاری و کاشت انواع درخت و درختچه با سیستم آبیاری تحت فشار طراحی و اجرا شده است.

گنجی گفت: انواع گل رز و درختچه‌های زینتی با انواع چنار، نارون، بید مجنون و تبریزی، کاج مشهد و سدروس، یاس هلندی و توری در این پروژه کاشته شده است.

انتهای پیام/77009/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول