اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بررسی نیازها و رفع مشکلات مخابراتی تویسرکان

وضعیت ارتباط مخابراتی تویسرکان با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، بررسی شد.

بررسی نیازها و رفع مشکلات مخابراتی تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز نشستی با هدف بررسی وضعیت مخابراتی تویسرکان توسط محمد‌مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان با حضور قاسم نظری‌پویا مدیرعامل شرکت مخابرات همدان، حسین‌علی شرکائی فرماندار تویسرکان و رئیس مخابرات این شهرستان در محل مخابرات انجام شد.

در این نشست، مدیرعامل مخابرات همدان در تشریح عملکرد مخابرات تویسرکان، اظهار کرد: شاخص‌های مخابراتی یکی از معیارهای ارزیابی جامعه محسوب می‌شود.

*میانگین ضریب نفود تلفن تویسرکان از همدان بالاتر است

قاسم نظری‌پویا با اشاره به اینکه وضعیت مخابرات شهرستان تویسرکان مناسب و قابل قبول است، گفت: خدمات تلفن همراه و ثابت در شهر و روستا به روز واگذار می‌شود.

وی افزود: تعداد تلفن‌های منصوب در تویسرکان 49 هزار شماره است که حدود 40 هزار شماره مشغول به کار و 9 هزار خط آزاد آماده واگذاری است.

مدیرعامل مخابرات همدان ابراز کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری خوبی که در تویسرکان صورت گرفته، هم اکنون به متقاضی تلفن نیاز داریم.

وی افزود: علاوه بر مراکز پرظرفیتی که در سطح شهر تویسرکان و سرکان داریم، 41 مرکز تلفن در سطح روستاها تویسرکان فعال است.

نظری‌پویا با تأکید بر اینکه ضریب نفوذ تلفن تویسرکان از میانگین استان همدان بالاتر است،ابراز داشت: میانگین ضریب نفوذ تلفن استان 32 درصد است و این در حالی که این مهم در تویسرکان 33.82 درصد به خود اختصاص داده است.

وی تعداد مشترکان دیتا و ADSL را دو هزار و 397 مشترک اعلام و گفت: بالای سه هزار پورت اینترنت پرسرعت منصوبه داریم.

مدیرعامل مخابرات همدان بیان داشت: هم‌اکنون 60 هزار پورت اینترنت پرسرعت برای استان از جمله روستاها در دست خرید است که تاپایان سال تجهیزات مورد نظر تأمین می‌شود.

*وجود یک میلیون 800 هزار سیم کارت دائمی و اعتباری فعال در همدان

وی در ادامه با اشاره به برخورداری 13 روستای تویسرکان از اینترنت پرسرعت گفت: تجهیز 15 روستای دیگر در برنامه مخابرات قرار دارد.

نظری‌پویا با اشاره به استقبال خوب مردم تویسرکان از اینترنت پرسرعت، خاطرنشان کرد: تویسرکان از حیث اینترنت پرسرعت وضعیتی خوبی دارد استقبال مردم تویسرکان نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است.

وی تاکید کرد: به هر میزان متقاضی ADSL باشد آمادگی کامل برای واگذاری را داریم.

مدیرعامل مخابرات همدان با بیان اینکه ضریب تلفن اعتبار و دائمی در استان 67 درصد است، گفت: در استان حدود یک میلیون 800 هزار سیم کارت اعتباری و دائمی فعال استفاده می‌شود که از این تعداد 240 هزار سیم کارت دائمی و 900 هزار سیم کارت اعتباری است و 21 هزار و 800 تلفن دائمی در تویسرکان فعال است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در همدان پایین است، افزود: 46 درصد جمعیت استان همدان جمعیت روستایی است به همین دلیل فاصله ما با کشور در این خصوص بسیار است.

نظری‌پویا تعداد شماره تلفن‌های ثابت آماده واگذاری را در استان همدان بالای 150 هزار شماره اعلام کرد و گفت: محدودیتی برای پاسخ به نیاز مردم نداریم، این موضوع به استقبال مردم برمی‌گردد.

*تمام روستاهای تویسرکان از تلفن خانگی برخوردارند/ راه‌اندازی 17 سایت تالیا در تویسرکان

وی با بیان اینکه 108 روستای شهرستان تویسرکان دارای تلفن خانگی هستند، اظهار داشت: 14 سایت wLL در تویسرکان فعال که تلفن همراه هم پوشش می‌دهد.

مدیرعامل مخابرات همدان از راه‌اندازی 17 سایت تالیا در شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: فعلاً با فعالیت یک سایت تالیا توانستیم پوشش نسبی خوبی را در تویسرکان داشته باشیم.

وی در ادامه تعداد سایت BTS و تلفن همراه را 32 سایت اعلام کرد و گفت:  در حال حاضر پوشش مخابراتی مناسبی در سطح شهرستان داریم و در برنامه آینده توسعه سایت را خواهیم داشت.

نظری‌پویا با بیان اینکه 10 دفتر خدمات ارتباطی، نیاز مشرکان تویسرکانی را پاسخ می‌دهد، گفت: 335 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهرستان تویسرکان اجرا شده است.

*واگذاری 4 هزار مودم رایگان ADSL به مشترکان

وی در بخش دیگر از واگذاری 4 هزار مودم اینترنت پرسرعت رایگان در قالب جشنواره پاییزه به مشترکان علاقه‌مند در استان همدان خبر داد.

مدیرعامل مخابرات همدان افزود: در بخش تلفن همراه 95 درصد مشترکان قبوض خود را به صورت غیر حضوری پرداخت می‌کنند، اما در بخش تلفن ثابت این مهم کمتر صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم مشترکان با استفاده از سامانه 1818 و شیوه‌های مختلف دیگر، قبوض  خود را به صورت غیر حضور پرداخت کنند، انجام غیر حضوری امور مربوطه از هدررفت وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

در ادامه این نشست، نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت و فرماندار  تویسرکان مشکلات و نیازهای مخابراتی در زمینه‌های پهنای adsl، وضعیت فعالان 118،ICT ، پوشش تلفن همراه، شبکه کابلی و... را مطرح کردند.

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان در پاسخ به برخی مسائل بیان شده، گفت: برای ارائه خدمات ارتباطی هیچ محدویتی نداریم، مشترکان تلفن همراه، ثابت و ارتباط دیتا می‌توانند نیازهای فوری خود را کمتر از یک هفته از مخابرات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارکنان 118 شهرستان به زودی حل می‌شود، ابراز داشت: برای رفع مشکلات شبکه کابلی روستای برنامه‌ریزی و برای شهر تویسرکان در دست اجرا قرار می‌گیرد.

نظری‌پویا در خصوص ict، گفت: طبق دستورالعمل شرکت مخابرات با استفاده از بخش خصوصی و همکاری نهادهای نظارتی مانند بخشداری‌ها و شوراها بررسی و انجام ‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات 9 روستا آماده شده اما به دلیل نبود درآمد در بخش خصوصی، تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند، ابراز داشت: این مشکل برای راه‌اندازی، بررسی می‌شود.

مدیرعامل مخابرات استان همدان در خصوص پهنای باند اینترنت گفت: شهرستان برای این مهم هیچ محدودیتی ندارد و با هر میزان تقاضا با توجه به دستورالعمل قابل ارائه است.

وی افزود: مشکلات پوشش تلفن همراه در سطح شهرستان به ویژه روستاهای مورد نظر بررسی و رفع می‌شود.

انتهای پیام/89010/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول