اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

انتشار فراخوان دومین دوسالانه «باغ هنر» در آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از انتشار فراخوان دومین دوسالانه باغ هنر در چهار رشته تجسمی توسط حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد.

انتشار فراخوان دومین دوسالانه «باغ هنر» در آذربایجان غربی

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فراخوان دومین دوسالانه باغ هنر در چهار رشته تجسمی توسط حوزه هنری آذربایجان غربی منتشر شد.

وی تصریح کرد: در این فراخوان از هنرمندان استان برای ارائه آثار خود در قالب رشته‌های «عکس»، «طراحی پوستر»، «مجسمه» و «طراحی و نقاشی» دعوت به عمل آمده است.

نوروزی با اعلام اینکه آخرین مهلت ارسال آثار هنرمندان تا 14 آذر ماه سال جاری در نظر گرفته شده است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداقل در پنج و حداکثر در  قالب 10 فایل تصویری به دبیرخانه این جشنواره در حوزه هنری آذربایجان غربی ارسال کنند.

وی ارتقای سطح هنر برای برقراری ارتباط با عموم مردم و تشویق هنرمندان و صاحبان اثر برای خلق آثار هنری در ارتباط با جامعه خود را از اهداف اصلی برگزاری این دوسالانه در آذربایجان غربی اعلام کرد و افزود: با این اقدام می‌توان ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری هنرمندان استان را، به ویژه در چهار حوزه هنری مربوطه بهتر و بیش‌تر به جامعه معرفی کرد.

نوروزی به جایگاه و ارزش هنر در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: هنر در دنیای امروز گمشده بسیاری از افراد است که ورود آن در زندگی افراد می‌تواند ضمن رهاسازی فرد از تعلقات مادی و روزمره زندگی، او را متوجه ضمائر دنیای بی‌کران الهی کند و رویکردی متفکرانه به او ببخشد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره دوسالانه باغ هنر در سال 1390 در استان، اظهار کرد: در این مرحله از جشنواره شاهد ارسال یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه استانی بودیم.

وی از داوری اساتید مطرح و برتر استانی برای تعیین و انتخاب آثار برگزیده به دبیرخانه دومین دوسالانه باغ هنر خبر داد و افزود: جواد پورصمد و صمد قربان‌زاده در بخش عکس، علیرضا عزیزی یوسفکند و صابر جوانمرد در بخش طراحی پوستر، حمیدرضا نجیبی و اسفندیار مرادپور در بخش مجسمه، احمدرضا رحیمی و محمد فتحی در رشته نقاشی و طراحی به داوری آثار ارسال شده می‌پردازند.

نوروزی بر لزوم گسترش و توسعه جایگاه هنر در جامعه تأکید کرد و افزود: هنر می‌تواند ناگفته‌های درون انسان را به ظهور درآورده و استعدادهای درونی فرد را شکوفا کند که این موضوع خود می‌تواند از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول