اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد:

700 نخبه زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد هستند

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: بنیاد نخبگان در حال حاضر 700 نخبه علمی، قرآنی و هنری را زیر پوشش دارد.

700 نخبه زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد هستند

قاسم امیریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بنیاد نخبگان یزد یکی از موفق‌ترین مراکز جذب نخبه در کشور به شمار می‌رود و از زمان تاسیس بنیاد نخبگان این استان تاکنون، 700 نفر شناسایی شده و تشکیل پرونده داده‌اند.

وی با اشاره به این‌که احراز نخبگی اعضای بنیاد نخبگان استان یزد بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها صورت گرفته است، عنوان کرد: رتبه‌های برتر کنکور سراسری، برگزیدگان جشنواره‌های معتبر ملی، مدال‌آوران المپیادهای معتبر علمی، مخترعان و ... از جمله افرادی هستند که زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد قرار گرفته‌اند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان این‌که در صدد شناسایی و احراز نخبگی نخبگان قرآنی و فرهنگی نیز هستیم، تاکید کرد: تعدادی از نخبگان قرآنی استان یزد با همکاری دستگاه‌های مرتبط شناسایی و احراز نخبگی شده‌اند اما روند این شناسایی همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب در استان یزد خاطرنشان کرد: شهاب، مخفف «شناسایی و هدایت استعدادهای برتر» از ابتدای سال‌جاری در بنیاد نخبگان همه استان‌ها از جمله یزد به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد یادآور شد: طرح شهاب با همکاری آموزش و پرورش اجرایی شده است، افزود: برای تسریع در اجرای این طرح، ستاد اجرایی طرح شهاب نیز در استان یزد راه‌اندازی شده است.

امیریان با بیان این‌که، شناسایی و جذب نخبگان، نخستین گام این بنیاد است، تصریح کرد: درگام بعدی، حمایت‌های بنیاد نخبگان در راستای توانمندسازی آن‌‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله حمایت‌های این بنیاد از نخبگان اعطای تسهیلات مادی و معنوی شامل بورس دکترا، کمک هزینه تحصیلی، وام مسکن و .... است.

امیریان همچنین از تلاش بنیاد نخبگان برای تجاری‌سازی اختراعات نخبگان این بخش خبر داد و افزود: این اقدام با همکاری پارک علم و فناوری یزد انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بورس ایده در استان یزد اظهار امیدواری کرد که در روند تجاری‌سازی اختراعات و ایده‌های نخبگان استان یزد، تسریع شود.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول