اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای بازگشایی مدارس و پروژه مهر صورت گرفت

بازدید علمی دانش‌آموزان نخبه بستکی از مراکز علمی استان فارس

دانش آموزان نخبه شهرستان بستک از دانشگاه شیراز و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

بازدید علمی دانش‌آموزان نخبه بستکی از مراکز علمی استان فارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، مدیر دبیرستان نمونه دولتی صالحین بستک پیش از ظهر امروز طی نشستی در خصوص بازدید علمی دانش آموزان گفت: آموزش مهارت و پرورش انسان خلاق و نوآور در تولید علم و فناوری و ارتقا کارآفرینی از جمله گزاره‌هایی است که در سند تحول بنیادین به صورت ویژه به آنها پرداخته شده است.

محمد معمار ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقا دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم نماید، یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش دانست و افزود: تحقق این هدف با توجه به تنوع علایق و تفاوت توانمندی‌های دانش آموزان و نیز کثرت جمعیت دانش آموزی کشور، مستلزم دسترسی به ظرفیت‌های مناسبی از امکانات و منابع است.

وی با اشاره به منظم شدن و رعایت استانداردها و تخصصی شدن بازدیدهای علمی، اضافه کرد: علاقمندی مدارس برای بهره گیری از بازدید‌های علمی می‌تواند توانمندسازی و خلاقیت دانش آموزان را در عرصه اشتغال و کارآفرینی افزایش دهد.

مدیر دبیرستان نمونه دولتی صالحین بستک با بیان اینکه بازدیدهای جمعی سبب خواهد شد دانش آموزان ضمن تجربه کردن جیزهای جدید، بتوانند تجربیات خویش را به یکدیگر منتقل نموده و چیزهای جدیدی را فرا گیرند، بیان داشت: این بازدیدها می‌توانند سوژه‌هایی برای نوشتن مقاله که آغازی برای تفکر کردن و یا شروعی برای انجام یک کار پژوهشی گروهی باشد.

معمار در پایان سخنان خود با اشاره به بازدید دانش آموزان نخبه شهرستان که به همراه مدیر، معاونین و چند تن از دبیران مربوطه این آموزشگاه از رصدخانه سید علاءالدین شیراز، بخش فیزیک دانشگاه شیراز و موزه تاریخ طبیعی صورت گرفت، گفت: علاقمندی خانواده برای حضور دانش آموزان خود در چنین بازدیدهای علمی تخصصی باید افزایش یابد و حتی چنین بازدیدهایی می‌تواند با حضور والدین هم انجام شود.

انتهای پیام/88006/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول