اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

کاهش ازدواج در کهگیلویه نگران‌کننده است

فرماندار کهگیلویه از بین رفتن قبح طلاق را از عوامل رواج این پدیده دانست و با اشاره به کاهش 17 درصدی آمار ازدواج گفت: این روند در شهرستان سنتی و متمدن کهگیلویه نگران کننده است.

کاهش ازدواج در کهگیلویه نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه نشست شورای ثبت احوال شهرستان با هدف بررسی علل افزایش واقعه حیاتی طلاق به ریاست فرماندار و با حضور سردفتران ثبت ازدواج و طلاق در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست افزایش پنج درصدی آمار طلاق و کاهش 17 درصدی ازدواج در شهرستان را نگران کننده خواند و اظهار داشت: عوامل متعددی در این قضیه دخالت دارند و باید بررسی شود.

فرماندار کهگیلویه آمار را پیش نیاز یک برنامه دقیق دانست و افزود: برنامه‌ریزی بدون وجود آمار و اطلاعات میسر نیست.

جعفری با بیان اینکه ثبت به موقع و دقیق وقایع حیاتی لازمه ارائه آمار خوب است تصریح کرد: چنانچه اداره ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به روز باشد آمار و ارقام صحیح و دقیقی فراهم خواهد کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به کاهش 17 درصدی آمار ازدواج در شهرستان تصریح کرد: مشکلات معیشتی و سنت‌های غلط رایج در ازدواج منجر به کاهش تمایل جوانان به ازدواج شده است.

جعفری ارائه برنامه‌های تبلیغاتی در صدا و سیما و ترویج ازدواج آسان را از جمله راهکارهای افزایش ازدواج برشمرد و گفت: اهرم‌های تشویقی در گرایش جوانان به سمت و سوی ازدواج اثرگذار است.

فرماندار کهگیلویه افزایش پنج درصدی طلاق نسبت به سال 91 در شهرستان را متذکر شد و ابراز داشت: این روند در شهرستان عشیره‌ای و سنتی کهگیلویه دور از انتظار است.

جعفری با اذعان به اینکه قبح طلاق در بین مردم از بین رفته است افزود: زمانی طلاق زوج‌ها در شهرستان سنتی و متمدن کهگیلویه امری ناپسند محسوب می‌شد ولی امروزه این پدیده به راحتی رواج پیدا کرده است.

این مقام مسئول خواستار سخت گیری جدی در انجام طلاق عادی شد و گفت: سردفتران ثبت طلاق به راحتی حاضر به جدایی زوج‌ها نشوند و از ثبت طلاق شهرهای همجوار در دفاتر دهدشت خودداری کنند.

انتهای پیام/82016/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول