اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت و معدن کهگیلویه:

ضرورت همکاری بانک ها در تأمین نقدینگی بخش صنعت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه فعالیت واحدهای تولیدی شهرستان را راکد و رو به تعطیلی دانست و گفت: مشکل اولیه این واحدها کمبود نقدینگی است.

ضرورت همکاری بانک ها در تأمین نقدینگی بخش صنعت

 سید باقر افشین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه وضعیت واحدهای تولیدی در شهرستان را نگران کننده خواند و اظهار داشت: واحدهای تولیدی موجود در سطح شهرستان در آستانه تعطیلی و راکد شدن هستند.

رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت کهگیلویه مشکل اولیه این واحدهای تولیدی را نقدینگی دانست و افزود: کمبود منابع مالی برای خرید مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی است.

افشین از تعطیلی واحد سنگ‌شکن کهگیلویه خبر داد و تصریح کرد: بعد از راکد شدن پروژه مسکن مهر  دهدشت این واحد تولیدی از ادامه فعالیت بازماند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل تعطیل شدن کار ساخت و ساز نیاز به تولید مصالح در واحدهای تولیدی کمتر احساس می‌شود به همین دلیل فعالیت کارخانه سنگ‌شکن راکد شده است.

به گفته افشین واحدهای تولیدی گچ در شهرستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در آستانه تعطیل شدن هستند.

افشین ادامه این روند را منجر به تعطیلی کارخانه آجر دهدشت دانست و با اشاره به اینکه بالغ بر 30 میلیارد تومان صرف راه‌اندازی این کارخانه شده است افزود: افراد شاغل در کارخانه سنگ شکن و کارخانه آجر بیکار خواهند شد.

وی هم‌چنین کارخانه دستمال کاغذی را نمونه دیگری از واحد تولیدی رو به تعطیلی عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه واحدهای تولیدی بخش کشاورزی را متذکر شد و گفت: واحد لوله آبسپار واقع در شهرک صنعتی در آستانه تعطیلی قرار دارد.

افشین فعالیت این واحد صنعتی را تولید تأسیسات کشاورزی دانست و اذعان داشت: تولیدات این واحد به دلیل عدم رونق بازار به فروش نمی‌رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و کهگیلویه راکد شدن فعالیت واحد لوله بسپار را منجر به بیکار شدن 40 کارگر مشغول به کار در این واحد صنعتی خواند و ابراز داشت: هم‌اکنون این واحد با چهار کارگر در حال فعالیت است.

این مسئول در حوزه صنعت کهگیلویه وام‌های کمرشکن بانکی را باعث راکد شدن فعالیت‌های بخش کشاورزی خواند و با اشاره به سود بالای تسهیلات افزود: به عنوان مثال یک واحد تولیدی در قبال دریافت تسهیلات 360 میلیونی تاکنون بیش از 400 میلیون پرداخت کرده و با این وجود هنوز مبلغ 300 میلیون تومان به بانک بدهکار است.

انتهای پیام/82016/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول