اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد‌

گام بلند دانشگاه یاسوج در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی

فارغ‌التحصیل شدن دانشجویان دکترای دانشگاه یاسوج گامی دیگر در راستای اعتلای نام کهگیلویه و بویراحمد است.

گام بلند دانشگاه یاسوج در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رشد روزافزون تحصیلات آکادمیک در کهگیلویه و بویراحمد نویدبخش روزهای درخشانی در آینده علمی این استان است.

گسترش رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان در سال‌های اخیر به روند رشد تحصیلات تکمیلی در این استان کمک فراوانی کرده است.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان نقطه عطف دیگری در آینده این دانشگاه شناخته می‌شود.

حال روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته را می‌توان به عنوان روزهای تاریخی در تاریخ تحصیلات دانشگاهی استان نامید در حالی که روز سه شنبه 470 دانشجو به جمع دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج اضافه شد روز چهارشنبه با فارغ‌التحصیلی اولین دانشجویان دکتری دانشگاه یاسوج، افتخارات آموزش عالی استان تکمیل شد.

ورود 470 دانشجوی کارشناسی ارشد به دانشگاه یاسوج

هفته گذشته مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج برگزار شد در این مراسم که با حضور مسئولان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در باغ ربانی برگزار شد حدود 470 دانشجوی جدیدالورود این دانشگاه سال تحصیلی خود را از میان طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردند که آمار و ارقام نشان می‌دهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در این حوزه رخ داده است که چشمگیر هستند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: 400 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 70 دانشجوی دوره دکترا ورودی سال تحصیلی جدید در دانشگاه یاسوج است.

دکتر اردوان ارژنگ افزود: در حال حاضر تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه یک هزار و 100 نفر است که با پنج گرایش در مقطع دکتری و در مقطع کارشناسی ارشد در 100 گرایش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و سایر رشته‌ها تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج در توسعه تحصیلات تکمیلی با رشد چشمگیری همراه بوده و از ظرفیت پذیرش مناسبی نیز برخوردار است.

ارژنگ اظهار کرد: این دانشگاه به دنبال گسترش رشته‌های جدید دانشگاهی است تا بتواند شرایط لازم برای تحصیل دانشجویان بومی را بیش از گذشته فراهم کند.

وی درباره تهیه خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه یاسوج ابراز داشت: این دانشگاه در زمینه تامین خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دختر با مشکل خاصی مواجه نیست.

ارژنگ با اشاره به این‌که دانشجویان پسر نیز در خوابگاه‌های بیرون از دانشگاه مستقر هستند، عنوان کرد: مشکل سرویس حمل و نقل این دانشجویان با رایزنی شرکت اتوبوسرانی به زودی برطرف خواهد شد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی به تولیدات علمی بپردازند

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشجویان ارشد و دکترا باید به تولیدات علمی در قالب‌های مختلف پژوهش، فرهنگی و ... بپردازند.

ارژنگ خطاب به دانشجویان افزود: امید است شما دانشجویان، مصالح جامعه اسلامی، تضمین استمرار نظام مقدس و زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان باشید.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه یاسوج زمینه‌سازی همه‌جانبه برای رشد و فرهیختگی شما دانشجویان در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ است، اظهار کرد: سایر حوزه‌های این دانشگاه پشتیبان هستند تا این سه حوزه به خوبی و شایستگی انجام شود.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه وظیفه استادان این دانشگاه بیش از آن‌چه جنبه آموزشی باشد، باید در راستای تبدیل علم به تولیدات قابل مصرف باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج نیازمند رشته‌های جدیدتری است تا نیاز استان و کشور را برآورده کند.

گفتنی است که هم اکنون هفت هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند.

گام بلند دانشگاه یاسوج در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی

روز به یاد ماندنی تحصیلات تکمیلی دانشگاه را می‌توان 10 مهر ماه 1392 نامید چرا که در این روز نخستین دانشجوی دکتری دانشگاه یاسوج فارغ‌التحصیل شد تا برگ زرین دیگری به افتخارات علمی – دانشگاهی استان افزوده شود.

رئیس دانشگاه یاسوج در جلسه دفاع از پایان‌نامه اولین فارغ‌التحصیل دکتری این دانشگاه گفت: مایه امیدواری استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج است که دانشجوی دکتری پرورش داده است.

اردوان ارژنگ با بیان اینکه دانشگاه یاسوج امروز یکی از دانشگاه‌های مطرح در سطح کشور است که این مرهون تلاش جامعه دانشگاه یاسوج است، افزود: انتظار است این جرقه که در زمینه تحصیلات دکتری توسط دانشگاه یاسوج زده شده در استان استمرار داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا: دانشگاه یاسوج وارد مرحله جدیدی شده است

یکی از مهمانان ویژه این مراسم رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان بود. دکتر زلفی‌گل که امروز دبیر انجمن شیمی ایران است در مراسم دفاع از اولین پایان‌نامه دکتری آن هم در حوزه شیمی در دانشگاه یاسوج حضور یافت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: یکی از مراحل پیشرفت هر دانشگاهی، مقطع تحصیلات تکمیلی آن دانشگاه مخصوصا مقطع دکترا است.

علی زلفی‌گل در این مراسم که در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، افزود: دانشگاه یاسوج به یک مرحله جدیدی از بلوغ و پیشرفت رسیده و من به نوبه خودم به دانشگاهیان این دانشگاه تبریک عرض می‌کنم.

وی کیفیت پایان‌نامه این دانشجو را بسیار عالی خواند و اظهار کرد: همه استادان دانشگاه یاسوج از نظر دانش آموختگی در سطح بالایی قرار دارند.

این دبیر انجمن شیمی ایران، خاطرنشان کرد: پیشرفت دانشگاه هر کشوری به دانشجویان دکترای فارغ‌التحصیل آن کشور بستگی دارد.

این جلسه با حضور دو استاد دعوت شده در رشته شیمی آلی، دو نفر از استادان داخلی دانشگاه یاسوج و مدیر و نماینده تحصیلات تکمیلی این دانشگاه برگزار شد.

شیمی پیشقراول دکتری دانشگاه یاسوج

مدیر تحصیلات تکمیلی و استعدادهای درخشان دانشگاه یاسوج گفت: چهارشنبه 10 مهر نقطه‌ای عطف در عرصه علمی کهگیلویه و بویراحمد است که طی آن نخستین دانشجویان دکترای دانشگاه یاسوج فارغ‌التحصیل شدند.

دکتر مهدی شریف‌زاده با بیان این‌که چهارشنبه 10 مهر سال 92 نقطه عطفی در همه دوران‌ فعالیت دانشگاه یاسوج است، اظهار کرد: در این روز نخستین دانشجویان رشته دکترای دانشگاه یاسوج فارغ‌التحصیل شدند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج ادامه داد: در این روز به یاد ماندنی اولین دانشجویان رشته شیمی دانشگاه یاسوج دوره دکتری از پایان‌نامه‌های خود دفاع کردند.

شریف‌زاده در همین خصوص افزود: روز چهارشنبه دو نفر از ورودی های سال 88 دوره دکتری دانشگاه در رشته شیمی آلی از پایان نامه خود دفاع کردند و هفته آینده نیز یک نفر دیگر به جمع آنها اضافه خواهد شد.

وی دانشجویان رشته دکتری را در بالاترین سطح علمی دانشگاه یاسوج دانست و با بیان این‌که با فارغ‌التحصیل شدن این عده دانشگاه یاسوج در میان دانشگاه‌های مطرح کشور از نظر تربیت دانشجو قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج با همه کوچکی خود در برابر دانشگاه‌های بزرگ کشور پله‌های افتخار را یک به یک پشت سر می‌گذارد.

شریف‌زاده به تعداد دانشجویان در رده تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: در دوره کارشناسی ارشد اکنون تعداد هزار دانشجو در رشته‌های مختلف و در دوره دکتری نیز 170 دانشجو با گرایش‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

گفته‌های نخستین فارغ‌التحصیل دکتری در دانشگاه یاسوج

اولین فارغ‌التحصیل دکتری دانشگاه یاسوج که در صبح چهارشنبه دهم مهر ماه از پایان نامه خود دفاع کرد خلیل اسکندری بود که نامش در گروه اولین‌های دانشگاه یاسوج ثبت شد.

اسکندری با بیان اینکه طبیعتا هر تجربه اولی دارای یکسری مشکلات و کمبودهایی است و اولین ورودی دکتری دانشگاه یاسوج نیز از این امر مستثنی نبوده است، گفت: این کمبودها با تلاش مسئولان دانشگاه که سعی می‌کردند امکانات لازم برای ادامه فعالیت را برای ما فراهم کنند جبران می‌شد.

وی با بیان این‌که آینده روشنی را در افق دانشگاه یاسوج می‌بینم عنوان کرد: دانشگاه یاسوج دارای قابلیت‌های فراوانی است که می‌تواند در جایگاهی بالاتر از وضعیت کنونی بایستد که اگر برخی کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد از سر راه برداشته شوند دانشگاه یاسوج با روندی که هم اکنون در پیش گرفته روزهای درخشانی را در زمینه تحصیلات تکمیلی تجربه خواهد کرد.

دکتر اسکندری با اشاره به این‌که پایان‌نامه وی می‌تواند بسیاری از مباحث در زمینه دارویی را برطرف کند، تصریح کرد: رشته شیمی رشته‌ای آزمایشگاهی و مبتنی بر پژوهش است که افقی روشن در دانشگاه یاسوج دارد.

استاد راهنمای نخستین پایان‌نامه دوره دکتری دانشگاه یاسوج با بیان این‌که این دفاع می‌تواند الگویی برای سایر دانشجویان دانشگاه باشد، گفت: اولین محصول دوره‌های دکتری امروز فارغ‌التحصیل شد و این حاصل زحمت مسئولان و اساتید دانشگاه برای راه‌اندازی دوره تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه بوده است.

دکتر بهادر کرمی با بیان این‌که سایر مراکز علمی استان می‌توانند از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کنند افزود: بسترهای خوبی در زمینه گسترش علوم در رشته‌های مختلف ایجاد شده است که این می‌تواند به موفقیت بیش از پیش دانشگاه یاسوج در سال‌های آینده کمک کند.

بی‌شک دانشگاه یاسوج در زمینه توسعه علمی استان گام‌های بلندی برداشته است که ادامه این روند هم برای این دانشگاه و برای استان مستعد کهگیلویه و بویراحمد مفید و مؤثر خواهد بود.

==============

گزارش از پیمان فرامرزی

==============

انتهای پیام/82010/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول