اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار بوشهر صورت گرفت

آغاز لوله‌گذاری خط انتقال آب به سه روستای محروم دشتی

لوله‌گذاری خط انتقال آب به‌طول 11 کیلومتر به سه روستای محروم دشتی با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

آغاز لوله‌گذاری خط انتقال آب به سه روستای محروم دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر امشب در مراسم آغاز لوله‌گذاری خط انتقال آب به سه روستا در دشتی که با حضور استاندار بوشهر و تنی چند از مسئولان برگزار شد،گفت: مشترکین آب روستاهای کبگان، گلستان و لاورساحلی در شهرستان دشتی که اکنون آب آشامیدنی خود را از طریق تانکرهای آبرسانی تامین می‌کنند مدت‌هاست در تامین آب شرب خود در مضیقه هستند.

حیدر دهقانی با بیان اینکه این سه روستا در انتهای خط آبرسانی فعلی قرار دارند، افزود: اکنون منبع تامین کننده آب این سه روستا در فاصله 85 کیلومتری قرار دارد که با خط انتقال به همین میزان به 43 روستا آبرسانی می‌کند که روستاهای کبگان، گلستان و لاور ساحلی در انتهای این خط قرار دارند و از این آب بی‌بهره هستند.

وی با بیان اینکه با موافقت استاندار بوشهر اعتبار اجرای خط انتقال آب به این سه روستا تصویب شد، گفت: 15 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این خط انتقال آب تصویب شد که خط انتقالی به طول 11 کیلومتر و به قطر200 میلی‌متر در مدت 12 ماه از تاسیسات آبرسانی روستای حسین زائری به این سه روستا اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی مشترکین این روستاها در شبانه‌روز 400 متر مکعب است که با لوله‌گذاری این خط انتقال آب این میزان آب به روستاها منتقل می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه آب تاسیسات آبرسانی روستای حسین زائری از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود، افزود: تا اجرای این خط انتقال، مخزن 2 هزارمتر مکعبی این خط عملیات ساخت آن به پایان می‌رسد.

وی در ادامه از موافقت ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در کنگان و بوشهر خبر داد و گفت: برای ساخت این تاسیسات که مناقصه اجرای آن برگزار شده است بخش خصوصی 84 میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین افزود: علاوه بر این دو سایت، 4 سایت آب شیرین کن برای نخل تقی و عسلویه، دلوار و عالی شهر، بندر ریگ و گناوه، دیلم و امام حسن طراحی شده است که بزودی سرمایه‌گذار آن انتخاب خواهد شد.

دهقانی با بیان اینکه 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، گفت: با ساخت این سایت‌های آب شیرین کن روزانه 60 هزار مترمکعب به منابع آب استان بوشهر افزوده می‌شود.

انتهای پیام/66006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول