اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان:

250 برنامه در هفته کودک برگزار می‌شود/ طراحی عروسک «کوزه گلین» در همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: در هفته ملی کودک بیش از 250 برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

250 برنامه در هفته کودک برگزار می‌شود/ طراحی عروسک «کوزه گلین» در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پرویز ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک با بیان اینکه رسانه‌ها در احقاق حقوق کودکان در جامعه نقش بسزایی دارند اظهار داشت: چون کودک توان دفاع از حقوق خود را ندارد در جامعه حقوق او ضایع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تربیت کودک تا 14 سالگی است افزود: یونسکو زمان تربیت کودک را تا 18 سالگی می‌داند که با این وصف، تا این سن بر روی تربیت کودک می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: کودکان سرمایه‌های زندگی هستند و اگر به آنها درست بپردازیم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه با کوتاهی در تربیت کودک، متضرر می‌شویم اضافه کرد: کودک بعد از اتمام دوره تربیت، خود نقش‌آفرینی است.

ابراهیمی یکی از اهداف اصلی هفته ملی کودک را معطوف شدن ذهن والدین، مسئولان و رسانه‌ها به تربیت کودک دانست و تصریح کرد: در این هفته به دنیای پاک و معصوم کودکان ورود کرده و آسیب‌هایی که به آنها وارد می‌شود را بررسی و در راستای کاهش آن تهدیدات گام‌های جدی برمی‌داریم.

وی ابراز داشت: زمان برای تربیت کودک محدود است و در نظام اسلامی که برگرفته از نظام الهی است باید به حوزه تربیت دینی کودک توجه بیشتری شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور نگاه جدیدی به هفته ملی کودک شده است بیان داشت: در سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی به صورت جزیره‌ای کار می‌کردند و معیار و سنجشی برای میزان کارکرد دستگاه‌ها در هفته کودک وجود نداشت.

وی ادامه داد: در سال جاری 20 دستگاه اجرایی در سطح سازمان و وزارتخانه به صورت منسجم و متحد هفته ملی کودک را گرامی می‌دارند.

ابراهیمی تقویت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و همسویی دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های ویژه هفته ملی کودک را از اهداف هفته ملی کودک دانست و گفت: افزایش توجه به ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به کودکان و رشد شکوفایی و استعدادهای آنها را از دیگر اهداف هفته ملی کودک است.

وی ادامه داد: افزایش توجه بزرگسالان به رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان، توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌مندی از آموزه‌های دین مبین اسلام، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی و همه‌جانبه در بخش‌های ذیربط و ایجاد شور و شادی به یاد ماندنی با مشارکت خود کودکان از دیگر اهداف هفته ملی کودک به شمار می‌رود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه 18 دستگاه اجرایی در سطح استان و حتی بخش خصوصی نیز در هفته ملی کودک، برنامه برگزار می‌کنند تصریح کرد: در هفته کودک بیش از 250 برنامه در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی که بیش از 70 درصد کودکان در آن شرکت دارند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هفته ملی کودک از 15 مهر آغاز و تا 21 مهرماه ادامه دارد و یکی از برنامه‌های این هفته برپایی نمایشگاه با هفت غرفه در زمینه‌های کاردستی، سفال، نوشتن خلاق، هیئت‌های ورزشی، هلال احمر و سرگرمی است.

ابراهیمی با بیان اینکه شعار هفته ملی در سال جاری «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است ابراز داشت: در روز 15 مهر افتتاح نمایشگاه، 16 مهر راهپیمایی نمادین کودکان در احقاق حقوق خود با مشارکت نیروی انتظامی در میدان باباطاهر و برگزاری برنامه جشنی با حضور کودکان زیر پوشش بهزیستی و دانش‌آموزان را داریم.

وی ادامه داد: 17 مهر ارائه الگوهای اسباب‌بازی استاندارد در نمایشگاه، 18 مهر پرواز بادبادک‌ها در تپه عباس‌آباد، 19 مهر راهپیمایی خانوادگی با مشارکت نیروی انتظامی به علت تقارن هفته کودک با  هفته نیروی انتظامی از اهم برنامه‌های هفته کودک است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه در هفته کودک تعداد بیش از 2 هزار «کارت کودک» برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی در بین کودکان توزیع می‌شود تصریح کرد: در هفته کودک در روستاها هم برنامه برگزار می‌شود و در روستای «گراچقا» به صورت پایلوت برنامه فرهنگی و هنری در بخش کتابخانه سیار با مشارکت خود اهالی، برنامه اجرا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت فقط 30 درصد به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودجه می‌دهد و بقیه را خود کانون باید تأمین کند خاطرنشان کرد: خدمات کانون فکری کودکان و نوجوانان عام‌المنفعه است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از امور کانون را مردم باید مدیریت کنند گفت: همان طور که در کشور خیرین سلامت، خیرین مسجدساز و مدرسه‌ساز داریم باید خیرینی هم باشند که به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک کنند.

وی افزود: کانون پرورش فکری، مسجد کودکان است و در اسلام مسجد فقط نمازخانه نیست بلکه مرکز فرهنگی و تبلیغی بوده و ما هم دنبال این رسالت هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال تربیت نقاش و بازیگر نیست البته اگر هم باشد خوب است اذعان کرد: هدف نهایی کانون رشد فکری، عقلی، باورهای دینی، ذهنی و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد اسباب‌بازی‌های موجود در بازار قاچاقی وارد شدند گفت: صنعت عروسک‌سازی بسیار پیچیده بوده و در ایران به علت اعمال تحریم‌ها این صنعت بسیار محدود است.

ابراهیمی از طراحی و پیگیری برای تولید عروسک‌های بومی و محلی خبر داد و ابراز داشت: عروسک «کوزه گلین» همدان در شورای اسباب بازی به ثبت رسیده و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

وی در ادامه به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: 15 مهر با عنوان «کودک، خانواده و مدرسه»، 16 مهر «کودک و بازی»، 17 مهر «کودک، سلامت و ایمنی»، 18 مهر «میراث فرهنگی، کودک و طبیعت»، 19 مهر «کودک و رسانه»، 20 مهر «کودک، کتاب و فضای مجازی» و 21 مهر «کودک و نیایش» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول