اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان غربی تاکید کرد

هفته کودک تلنگری برای دستگاه‌های اجرایی در قبال کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هفته ملی کودک را فرصتی برای ارزیابی میزان عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با انجام وظایف آنان در قبال کودکان دانست.

هفته کودک تلنگری برای دستگاه‌های اجرایی در قبال کودکان

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به قرارگیری در آستانه روز جهانی کودک اظهار داشت: هفته ملی کودک فرصت خوبی برای به چالش کشیدن مدیران و مسئولان دستگاه‌های متولی امور کودکان در جامعه است تا به طور شفاف از اقدامات انجام داده خود در ارتباط با کودکان سخن بگویند.

وی با بیان اینکه هر سال شانزدهم مهر ماه به عنوان روز جهانی کودک در ایران گرامی داشته می‌شد، افزود: بنا بر هماهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان با وزارت کشور ابلاغیه‌ای به استانداری‌های سراسر کشور ارسال شده است که بر اساس آن 15 تا 21 مهر ماه به عنوان هفته ملی کودک در نظر گرفته شود.

سیدمصطفوی از وجود برنامه‌های مختلف و شاد برای کودکان در طول این هفته خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان آذربایجان غربی به عنوان دبیرخانه اجرایی استانی این برنامه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته است.

وی از همکاری بیش از 15 دستگاه اجرایی استانی برای اجرای کامل برنامه‌های این هفته خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین و مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، تحقق حقوق آن‌ها عموماً توسط بسیاری از دستگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: بر همین اساس تلاش شده است تا ضمن نظارت بر نحوه اجرایی شدن این برنامه‌ها توسط دستگاه‌های متولی امر، بازخوردی نیز از اقدامات انجام شده آن‌ها پس از اتمام این هفته داشته باشیم تا دستگاه‌هایی که بر وظایف خود به شکل مناسب عمل نکرده باشند، مورد سئوال قرار گیرند.

سیدمصطفوی در ادامه بر اهمیت بزرگداشت این هفته در کشور اشاره کرد و گفت: کودکان نیز در جامعه همانند بزرگسالان حقوق متعددی دارند که متأسفانه این حقوق از زوایای مختلف نادیده گرفته شده و به آن توجهی نمی‌شود.

وی بازی را حق طبیعی کودک و زمینه‌ساز بروز استعدادهای آن عنوان کرد و گفت: با ماشینی شدن شهرها نیاز به اختصاص مکان‌های مناسب برای بازی و شادی کودکان در سطح شهرها بیش از پیش احساس می‌شود؛ حال آنکه عموما مورد غفلت مسئولان مربوط قرار می‌گیرد.

سیدمصطفوی افزایش توجه و ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان و زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را از اهداف عمده بزرگداشت این هفته برشمرد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی برای کودکان تأکید کرد و افزود: آموزش اگر توأم با جذابیت برای کودکان باشد، اثربخشی بیش‌تری خواهد داشت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم آموزش آموزه‌های دینی و اخلاقیات نیز در خلال بازی‌های کودکان و ارائه آثار نمایشی به آنان اشاره کرد و گفت: کودکی بهترین زمان برای آموزش مفاهیم اخلاقی و تربیتی بر آنان است که البته اکنون با بی‌توجهی خانواده‌ها و مسئولان این امر مهم برای سنین بالاتر آنان در نظر گرفته می‌شود که آن نیز اثربخشی مطلوب را ندارد.

سیدمصطفوی بر وجود 137 برنامه در سطح شهرها و روستاهای استان برای بزرگداشت این هفته اشاره کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم ضمن توجه به نیازهای روحی کودکان به بازی، تفریح و آموزش، آداب و رسوم سنتی و آموزه‌های دینی را نیز در قالب برگزاری همایش‌های مختلف، برپایی نمایشگاه‌های متعدد و اجرای نمایش‌های عروسکی جذاب برای آنان به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول