به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، ابوذر قربانی در همایش مدیران دفاتر پیشخوان دولت در مازندران با اشاره به تشکیل دفاتر پیشخوان دولت در سال 88 اظهار داشت: این مسئله در جهت ارائه خدمات بیشتر و آسانتر به مردم تحقق یافت.
وی خدمت به مردم را یکی از اهداف مهم نظام اسلامی دانست و بیان داشت: این دفاتر مسئولیت بسیار خطیر و مهمی به عهده دارند چرا که نماینده دولت و خط مقدم ارائه خدمات دولتی به مردم محسوب میشوند.
قربانی تکریم ارباب رجوع را دیگر هدف دفاتر پیشخوان دولت ذکر کرد و ادامه داد: پایبندی به اخلاق و تکریم مردم از جمله دستورات صریح دین مبین اسلام به کارگزاران است که از سوی این دفاتر نیز با جدیت دنبال میشود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری مازندران با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت در مازندران از حیث کمیت در جایگاه خوبی قرار دارند، اذعان داشت: 400 دفتر روستایی و 270 دفتر پیشخوان دولت در حوزه شهری مازندران فعال هستند.
وی ارتقای کیفیت را مهمترین هدف کارگروه پیشخوان دولت در مازندران دانست و افزود: تجمیع خدمات دولتی و عمومی و تمرکززدایی از آن، افزایش بازدهی و کیفیت خدمات، عدالتورزی، کاهش فساد اداری و ایجاد رضایت عمومی نیز از جمله دیگر اهداف مهم این دفاتر است.
به گفته قربانی، کاهش تردد شهری، کاهش مصرف سوخت و تامین سلامت روحی و جسمی مردم مهمترین مزایای تشکیل دفاتر پیشخوان دولت است.
وی با اشاره به شکلگیری کمیته نظارت بر عملکرد دفاتر، اظهار داشت: این کمیته با برخورد قاطع با دفاتر متخلف، از دفاتری که وظایف خود را به نحو احسن انجام میدهند تجلیل خواهد کرد.
انتهای پیام/2296/ح/ض1002