اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از خراسان‌جنوبی گزارش می‌دهد

صف‌هایی که در پست طویلند

صف‌های خدمات دانشجویی در شرکت پست خراسان‌جنوبی افزایش چشمگیری یافته و مسئولان دفاتر پیشخوان معتقدند به سبب سودآوری ارائه خدمات دانشجویی این خدمات به دفاتر پیشخوان واگذار نمی‌شود.

صف‌هایی که در پست طویلند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دفاتر پیشخوان خدمات دولت با اقدامات بروکراتیک، اقتصادی و فرهنگی نقش مهمی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده خدماتی از جمله پست، پست بانک، مخابرات، خدمات ارتباطات، ثبت و احوال، بیمه، شهرداری ایفا می‌کند.

ایجاد دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور به برخی از فعالیت‌های دولتی در بخش‌های مختلف سرعت می‌بخشد و عموم مردم می‌توانند از خدمات ارائه شده در این دفاتر استفاده کنند یکی از این اقشار افرادی هستند که در دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام شده و می‌خواهند در دانشگاه مورد نظر خود برای ادامه تحصیل ثبت‌نام کنند که برای گرفتن تاییدیه تحصیلی باید به ادارات پست مراجعه کرده و این تاییدیه را دریافت کنند.

ادارات پست می‌توانند با همکاری دفاتر پیشخوان دولت به این اقدام سرعت بخشیده و بهتر به دانشجویان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: دفاتر پیشخوان دولت بازوان توانمند اجرایی دولت است.

قاسم حیدرزاده با بیان اینکه تمامی خدمات دولتی باید در این دفاتر صورت گیرد، اذعان داشت: ارائه خدمات پستی به افراد یکی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر پیشخوان دولت است.

وی گفت: امسال با توجه به قراردادی که با اداره پست بسته شده دادن تاییدیه تحصیلی توسط اداره پست صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دادن تاییدیه تحصیلی توسط دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گرفته است، تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان مربوطه برای واگذاری تاییدیه تحصیلی به دفاتر پیشخوان دولت این امر محقق نشد.

حیدرزاده از وجود 52 دفتر پیشخوان در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: با ارائه خدمات توسط دفاتر پیشخوان دولت ایاب و زهاب مردم حذف می‌شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری خراسان جنوبی به آغاز ثبت‌نام دانشجویان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه دغدغه دانشجویان برای ثبت‌نام در این زمان زیاد است و گرفتن تاییدیه تحصیلی و ماندن در صف‌های طولانی این دغدغه را افزایش می‌دهد با واگذاری تاییدیه تحصیلی به دانشجویان در دفاتر پیشخوان دولت این دغدغه کمتر می‌شود.

مدیر‌کل پست خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: دادن تاییدیه تحصیلی به افرادی که مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه‌ها شده‌اند توسط اداره پست صورت می‌گیرد.

مهدی عنایتی با بیان اینکه این خدمات در تمام دانشگاه ارائه می‌شود، تصریح کرد: اداره پست با اعزام چهار تیم سیار به دانشگاه‌ها طبق روال هر ساله تاییدیه تحصیلی دانشجویان همزمان با آغاز ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

وی یاد‌آور شد: امروز تیم سیار اعزام شده توسط اداره پست برای ارائه تاییدیه تحصیلی به دانشجویان به دانشگاه‌ آزاد و صنعتی اعزام شدند.

یکی از مسئولان دفاتر پیشخوان دولت در خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت همیشه به ارائه خدمات دولتی به مردم اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از رفت و آمدهای مکرر و رفاه حال بیشتر شهروندان باید ارائه برخی از خدمات در دفاتر پیشخوان دولت صورت گیرد، ادامه داد: ارائه تاییدیه تحصیلی به دانشجویان می‌تواند به این دفاتر واگذار شده و از برخی مشکلات ایجاد شده برای دانشجویان متقاضی این تاییدیه‌ها جلوگیری کند.

این مسئول یادآور شد: در دو سال گذشته این خدمات توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شده با توجه به حجم زیاد مراجعات دانشجویان به اداره پست برای گرفتن تاییدیه تحصیلی مسئولان باید فکری برای دانشجویان کرده و ارائه این خدمات را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

وی اذعان داشت: در هر استان کارگروه‌های استانی می‌توانند ارائه این خدمت را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

این مسئول دفتر پیشخوان دولت در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیرکل پست کنونی به دفاتر پیشخوان به عنوان یک رقیب نگاه می‌کند، خاطر نشان کرد: به سبب سودآوری ارائه خدمات دانشجویی این خدمات به دفاتر پیشخوان واگذار نمی‌شود.

-------------------------

گزارش: سمیه محمدی

-------------------------

انتهای پیام/69021/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول