اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر قشم

تیم جدید مدیریتی توان تحقق اهداف بنیادی منطقه آزاد قشم را دارد

نایب رئیس شورا قشم و عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: تیم جدید مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به تجربه و تخصص در صورت حمایت‌های اساسی توان رقم زندن و تحقق اهداف بنیادین این سازمان را دارد.

تیم جدید مدیریتی توان تحقق اهداف بنیادی منطقه آزاد قشم را دارد

علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با بیان اینکه انتخاب تیم جدی مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم نشان از توجه ویژه دولت روحانی به توسعه این منطقه دارد، اظهار داشت:

این عضو شورای شهر قشم گفت: انتخاب دکتر مشیری و دکتر شمس اردکانی و مهندس توسلی به عنوان رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در راستای شعارهای ریاست جمهوری مبنی بر تشکیل دولت تدبیر و امید بایستی ارزیابی شود.

وی ادامه داد: این امر فرصتی است برای پیشرفت منطقه آزاد قشم چرا که انتخاب افرادی مانند مشیری، شمس و توسلی بعنوان هیات مدیره جدید سازمان منطقه آزاد قشم نشان از گام بلند دولت در تحقق ماموریت‌های مناطق آزاد و رسیدن به اهداف اصلی دارد که برای مناطق آزاد پیش‌بینی شده است.

به گفته رستمی، سوابق هیئت مدیره جدید منطقه آزاد قشم در حوزه‌های اجرایی کشور و موفقیت‌های آنها قطعا در توسعه و پیشرفت منطقه آزاد تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: بیانات شمس اردکانی که خود زمانی سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم بود در روز معارفه دکتر مدیر عامل جدید قابل تامل و بررسی است و شاید بتوان گفت اگر سازمان منطقه آزاد پس از اتمام ماموریت وی در راه اصلی خود حرکت می‌کرد امروز شاهد شکوفائی منطقه آزاد در سطح ملی و فراملی بودیم.

نائب رئیس شورای شهر قشم، ادامه داد: دکتر مشیری نیز در سخنان خود ضمن بیان ماموریت مناطق آزاد با تانی و تامل عوامل دستیابی به اهداف محوله مناطق آزاد را بیان داشت.

به گفته وی، شاید به باور بسیاری از صاحب‌نظران، عدم توجه کافی به رسالت مناطق آزاد و اهداف آنها از جانب مدیریت‌های پس از دکتر شمس موجب شده، امروزه سخن از عدم بالندگی منطقه آزاد قشم بر زبان جاری شود و به نوعی تجربه مناطق آزاد کشورمان و علی‌الخصوص منطقه آزاد قشم را در مقایسه با مناطق آزاد دنیا ناموفق جلوه دهد.

رستمی گفت: البته بیان ضعف‌ها و انتقادات از وضعیت فعلی مناطق آزاد بی‌گمان نبایستی به منزله عدم ارائه خدمات مدیران سابق سازمان منطقه آزاد قشم که هر یک خدماتی ارائه داده‌ند ارزیابی شودو.

وی افزود: از اقدامات هر یک از مدیران سابق و اسبق هم بایستی تشکر و قدردانی کرد و در کنار آن با مرتفع سازی نقایص راه پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کرد.این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: عدم موفقیت منطقه آزاد قشم در تحریم ظالمانه کشورمان از جانب قدرت‌های غربی، عریض و طویل شدن بیش از حد بدنه اجرایی سازمان، موازی کاری سازمان با مدیریت‌های محلی، بورکراسی اداری و عدم عنایت کافی به اهداف و ماموریت‌ها، واردات بیش از نیاز کالاهای تولیدی سایر کشورها به جای صادرات کالاهای تولیدی کشورمان و منطقه آزاد و واردات مواد اولیه، اتکا منابع درآمدیی سازمان منطقه آزاد قشم به فروش زمین و عوارض واردات کالاهای خارجی، ورود در عرصه مدیریت محلی اعم از شهری و روستایی، نبود مرکز درمانی مجهز جهت فراغ خاطر اهالی و سرمایه گذاران، عدم توجه کافی به اعمال مدیریت ملی جهت رسیدن به اهداف و مهم‌تر از همه تبلیغات و هجمه‌های غیرمنصفانه کشورهای رقیب همسایه عربی در جلوه دادن عدم جذابیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران ارزیابی می‌شود.

نائب رئیس شورای شهر قشم ادامه داد: بنای کار دولت یازدهم بر پایه تدبیر در امور اجرائی است و سند چشم انداز ایران 1404 و سند برنامه پنجم که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و قانون برنامه پنجم راهکارهای پیشرفت و توسعه صنعتی و تجاری و توجه به تولید ملی و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی را پیش بینی نموده و عمل به آن خیر کشور در آن نهفته است.

وی افزود: مضافا اگر بخواهیم به آن اهدافی که کارشناسان و مدیران سابق مناطق آزاد در روزهای اخیر بیان کرده‌اند برسیم قطعا هم راهی دراز در پیش است هم پیمایش راه مدیران بلند نظر و راه بلد را طلب می‌کند.

انتهای پیام/88001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول