اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

قوانین مالیاتی در منطقه آزاد انزلی اجرایی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان به معافیت مالیاتی صادرات کالا در مناطق آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: قوانین مالیاتی باید در منطقه آزاد انزلی اجرایی شود.

قوانین مالیاتی در منطقه آزاد انزلی اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی گیلان اخذ مالیات بر واردات و صادرات کالا را از مشکلات اقتصادی در منطقه آزاد تجاری انزلی عنوان کرد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه‌های اخذ مالیات از مرکز در مناطق آزاد تجاری، اظهار کرد: آیین‌نامه‌های مذکور وجاهت قانونی ندارد.

تیزهوش تابان به معافیت مالیات صادرات کالا در قانون پنجم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: قوانین مالیاتی در منطقه آزاد تجاری انزلی اجرایی نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌ها در اجرای قانون مالیات ایجاد مشکل می‌کند، یادآور شد: اجرای آیین‌نامه‌های ابلاغی موجب کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در استان می‌شود.

وی دستورالعمل‌های اخذ مالیات را سبب دل‌سرد شدن بازرگانان در منطقه آزاد انزلی خواند و بیان کرد: مناطق آزاد تجاری طبق قانون از پرداخت مالیات مستقیم معاف هستند.

تیزهوش تابان، مشکلات موجود در منطقه آزاد انزلی را به دلیل صدور بخشنامه توسط وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد.

*ورود کالا از مناطق آزاد تجاری مشمول مالیات است

معاون ارزش افزوده اداره کل امور اقتصادی و مالیاتی گیلان نیز در جلسه مذکور بخشی از مسائل بازرگانان در منطقه آزاد تجاری انزلی را قابل پیگیری دانست.

نادر تقی‌زاده با بیان اینکه اداره کل امور اقتصادی مناطق آزاد تجاری را محل تامین منابع درآمدی نمی‌بیند، تصریح کرد: مسئولان به دنبال توسعه منطقه آزاد تجاری انزلی هستند.

وی به تشکیل کمیته‌ای در مدت دو سال گذشته در اداره کل امور اقتصادی و دارایی گیلان مبنی بر برطرف شدن مشکلات بازرگانان اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات ساختاری است.

تقی‌زاده با تاکید براینکه مکلف به اجرای دستورالعمل‌های سازمانی هستیم، خاطرنشان کرد: هر نوع فعالیتی که داخل منطقه آزاد انزلی با مجوز این منطقه انجام شود، معاف از مالیات است.

معاون ارزش افزوده اداره کل امور اقتصادی و مالیاتی گیلان به معافیت مالیاتی 20 ساله فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری اشاره کرد و یادآور شد: صادرات از مناطق آزاد تجاری به خارج از کشور از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

وی با اشاره به اینکه داد و ستد بازرگانان در داخل مناطق آزاد مشمول اخذ مالیات نمی‌شود، تصریح کرد: کالایی که پس از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد تجاری وارد کشور شود، مشمول مالیات است.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول