اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه امسال صورت گرفت

رشد 120 درصدی ورود کانتینر در منطقه آزاد چابهار

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار از ورود بیش از دو هزار و 28، TEU کانتینر در شهریور ماه امسال به منطقه آزاد چابهار خبر داد.

رشد 120 درصدی ورود کانتینر در منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده اظهار داشت: در شهریور ماه امسال تعداد دو هزار و 28 ، TEU کانتینر وارد منطقه آزاد تجاری – صنعتی شده است که نسبت به مدت مشابه ماه قبل از رشد 120 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در این مدت میزان واردات از منطقه آزاد نسبت به ماه گذشته رشد 110 درصدی را تجربه کرده است که در این میان واردات کالای تجاری با رشد فوق‌العاده 170 درصدی نویدبخش فعالیت این بندر تجاری است.

وی همچنین گفت: عمده کالاهای ترخیص شده به صورت تجاری شامل لوازم یدکی خودرو، لوازم برقی خانگی، پارچه، برنج، لاستیک و عمده کالاهایی که در این مدت وارد محدوده منطقه آزاد شده نیز شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم یدکی، برنج، پوشاک و لوازم برقی هستند.

ملک زاده در ادامه گفت: منطقه آزاد دارای مزیت‎های بی شماری برای تجارت و ترانزیت کالا است که از آن جمله ؛ موقعیت ممتاز جغرافیایی به دلیل استقرار در حاشیه سواحل مکران و اقیانوس هند، تنها بندر اقیانوسی ایران، اقتصادی‌ترین پل ارتباطی بین کشورهای واقع در حاشیه اقیانوس هند و آسیای مرکزی و قفقاز است.

گفتنی است: با توجه به بخشنامه سازمان توسعه تجارت مورخ 6 مهر ماه در زمینه مجوز ثبت سفارش کالاهای مشمول گروه دهم دارای قبض انبار، کالاهای موجود در انبار در این بندر که تا تاریخ21 شهریور قبض انبار دریافت کرده‌اند می‌توانند ثبت سفارش کرده و ترخیص آن خود موجب افزایش درآمد و رونق این منطقه اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/75004/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول