اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان مشکل دارد / افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر رشت

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تامین زیرساخت‌های مسکن مهر را از نیازهای مهم خواند و گفت: مشکل زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان از دغدغه‌های ما است.

زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان مشکل دارد / افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر رشت

حجت شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت احداث مسکن مهر در گیلان اظهار داشت: حدود 53 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت گیلان در دست ساخت است.

*39 هزار و 500 واحد مسکن مهر گیلان تحویل متقاضیان شد

وی، با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ساخت 21 هزار واحد مسکن مهر به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: در مجموع حدود 76 هزار واحد در بخش شهری و 85 هزار واحد مسکن مهر در گیلان در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکنون 39 هزار و 500 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.

این مسئول گفت: واحدهای دیگر مسکن مهر به مرور و به صورت پلکانی تحویل متقاضیان می‌شود.

*مشکل زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان

شعبان‌پور، با تصریح بر اینکه در بحث ساخت مسکن مهر دغدغه‌ای وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تنها دغدغه در بحث زیرساخت‌های مسکن مهر است که مشکل دارد.

وی، تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر را از نیازهای اساسی و مهم خواند و یادآور شد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و... قول داده‌اند به همین صورت که ما واحدها را تحویل می‌دهیم آنها نیز زیرساخت‌ها را انجام دهند.

این مسئول، ادامه داد: جلسات هفتگی به ریاست استاندار و معاون عمران تشکیل می‌شود و به فکر تامین اعتبار هستند تا هیچ واحدی بدون آب، برق و گاز تحویل داده نشود.

*ساخت 80 درصد پروژه‌های مسکن مهر گیلان امسال به پایان می‌رسد

وی، درباره زمان افتتاح واحدهای مسکن مهر گیلان متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تنها 20 درصد پروژه‌ها برای سال 93 باقی بماند و تفکر ما به اتمام رساندن کامل مسکن مهر گیلان در سال جاری است به جز پروژه‌های سه جانبه که دیرتر آغاز شدند.

شعبان‌پور، به وضعیت مسکن مهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: در سایت 400 هکتاری مسکن مهر رشت در 176 واحد مسکونی در دست ساخت است که حدود 17 هزار واحد مسکونی آغاز شد.

وی اضافه کرد: این واحدها به صورت سه‌جانبه با انبوه‌سازان قرارداد بستیم که حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

* افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر رشت در سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، متذکر شد: در برخی موارد میزان پیشرفت فیزیکی واحدها به 98 درصد می‌رسد و تاکنون حدود 3 هزار واحد مسکن مهر رشت را آماده کرده و تحویل داده‌ایم که 700 واحد آن به طور کامل دارای آب، برق و گاز است و بقیه واحدها توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال وصل این خدمات هستند. 

به گفته این مسئول، از 17 هزار و 300 واحد مسکن مهر رشت حدود 10 هزار واحد در سال جاری به اتمام می‌رسند.

انتهای پیام/2300/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول