اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار سعدآباد:

سعدآباد مرکز ملی ترویج زکات خرمای کشور می‌شود

بخشدار سعدآباد گفت: سعدآباد مرکز ملی ترویج زکات خرمای کشور می‌شود.

سعدآباد مرکز ملی ترویج زکات خرمای کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالرحیم افروغ شامگاه سه‌شنبه در همایش بزرگ شکرگزاری زکات خرما در سعدآباد اظهار داشت: احیای سنت‌های الهی و تلاش برای اجرای دستورات دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهدافی است که حکومت اسلامی برای آن تلاش می‌کند.

وی افزود: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین و روش برای زندگی انسان‌هاست و راه خیر و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان داده و آنها را برای دستیابی به سعادت و سربلندی راهنمایی کرده است.

بخشدار سعدآباد خاطرنشان کرد: دین مبین اسلامی به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه داشته و در تمامی موارد برنامه‌ای جامع و کامل از طریق قرآن کریم و دستورات الهی در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما موظف به انجام این برنامه‌ها هستیم.

افروغ بیان داشت: یکی از فرایض مهم اسلامی که در سال‌های اخیر توجهات فراوانی به آن شده مساله زکات است که در واقع یکی از ابعاد و جنبه‌های اقتصادی دین مبین اسلام برای رفع فقر و نیازمندی در جوامع انسانی است.

وی اضافه کرد: پرداخت زکات سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و اختلافات طبقاتی پوچ و دست ساخته انسان‌ها را از بین می‌برد و زمینه‌ساز برابری و برادری انسان‌ها در جامعه می‌شود.

این مسئول با تاکید بر نقش روحانیون در احیای فریضه الهی زکات اذعان داشت: در سال‌های اخیر ائمه جمعه و روحانیون تلاش فراوان و نقشی انکارناپذیر در احیای سنت الهی زکات دا‌شته‌اند و با رهنمودهای حکیمانه خود مردم را به این عمل به این فریضه مهم الهی تشویق کرده‌اند.

بخشدار سعدآباد عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه الهی زکات نیاز به مجاهدانی خستگی‌ناپذیر دارد و روحانیون و ائمه جمعه نقش مجاهدان خستگی‌ناپذیر احیای این سنت حسنه الهی هستند.

افروغ ابراز داشت: قول مساعد دبیر شورای مرکزی زکات کشور برای تعیین سعدآباد به‌عنوان منطقه ملی زکات خرما دستاورد ارزشمندی است که حاصل مجاهدت کشاورزان و باغداران منطقه در پرداخت زکات تولید خرمای ایشان است.

وی اضافه کرد: مسئولان بخش سعدآباد در گذشته نیز بررسی‌هایی در این ارتباط انجام داده‌اند و مقدمات لازم برای برگزاری همایش‌های ملی زکات خرما و بررسی مشکلات تولیدکنندگان خرما در سعدآباد را مهیا می‌کنیم و در ماه‌های آینده شاهد برگزاری این همایش خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول