اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

برپایی نمایشگاه خرما توسط استان‌های خرماخیز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: همزمان با برگزاری جشن خرما در نظر داریم با همکاری جهاد کشاورزی استان‌های خرماخیز همجوار کرمان نمایشگاهی برای عرضه انواع خرما و فرآورده‌های آن برپا کنیم.

برپایی نمایشگاه خرما توسط استان‌های خرماخیز

به گزارش فارس از بم، عباس ملایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در سفر به بم امروز از چند طرح کشاورزی در بخش مرکزی و روند برداشت خرما بازدید کرد.

ملایی در حاشیه سفر به بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حادثه زلزله بم خسارات زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد، اما شاهد بودیم که خسارت به نخل‌های استوار این شهر وارد نشد و مردم توانستند به کشاورزی خود ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: هم‌اکنون بم همچون نخل‌هایش زنده و استوار است و نه تنها مردم شهرستان بم بلکه همه مسافران و گردشگران شاهد هستند که نشاط و شادابی در این شهرستان جریان دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن خرما در بم افزود: برگزاری مراسم جشن خرما در بم زمینه معرفی هر چه بیشتر این محصول و فرآورده‌های آن را فراهم می‌کند و در این راستا جهاد کشاورزی تمام توان خود را به کار می‌گیرد.

ملایی بیان کرد: کیفیت و نوع بسیار خوب خرمای بم سبب شده تا این محصول در دنیا شناخته شده باشد و همین امر موجب شده تا ما صادرات را به صورت جدی گسترش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: در نظر داریم با همکاری جهاد کشاورزی استان‌های همجوار که محصول خرما دارند در حاشیه برگزاری جشن خرما در مهرماه نمایشگاهی برای عرضه انواع خرما و فرآورده‌های آن برپا کنیم.

ملایی عنوان کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی از جمله علمی، ترویجی و پژوهشی ایجاد می‌شود که ضمن تنوع تاثیرگذاری خوبی در بحث معرفی خرما داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری همایش تخصصی خرما مسائل و مشکلات پیش‌روی کشاورزان بررسی و برای توسعه و صادرات آن گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول