اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

دشمنی عمیق آمریکا نسبت به ایران

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به حربه‌های استکبار جهانی بر دشمنی عمیق آمریکا نسبت به ایران تاکید کردند.

دشمنی عمیق آمریکا نسبت به ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به روایتی از حضرت در ارتباط با تقوا گفت: امام جواد(ع) می‌فرماید « لَنْ یَسْتَکْمِلَ الْعَبْدُ حَقیقَةَ الاْیمانِ حَتّی یُؤْثِرَ دینَهُ عَلی شَهْوَتِهِ، وَ لَنْ یُهْلِکَ حَتّی یُؤْثِرَ شَهْوَتَهُ عَلی دینِهِ؛ یعنی اگر می‌خواهی ببینی دینت کامل است یا نه ببین امر دائر شد بین دین و نفس، اگر به خاطر دینت پا روی نفست گذاشتی دینت کامل است.»

امام جمعه جوادآباد گفت: انسان هلاک نمی‌شود مگر اینکه نفس و شهوتش را مقدم بر دینش قرار بدهد. مثل خودداری کردن از خوردن و آشامیدن در ماه رمضان با آنکه تشنه و گرسنه هستی اما خودت را نگه می‌داری.

وی در ادامه با اشاره به عوامل تحکیم خانواده گفت: محبت و مهربانی و عطوفت، کم توقعی، تغافل و خود را به فراموشی زدن، رفق و مدارا، ایجاد و تقویت محبت اهل بیت (ع) در خانواده، غیرتمندی و عفت ورزی و عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود از جمله عوامل تحکیم وحدت است.

حجت‌الاسلام حسینی آرامش بخشیدن به خانواده و شوهر، امانت‌داری زن، سبک بودن مخارج زن و ... را از وظایف زن نسبت به شوهر برشمرد.

مناسبت‌های این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی بیان داشت: امنیت از نظر اسلام و قرآن از بزرگترین نعمت‌هایی است که بخش عمده‌ای از آن به‌دست نیروی انتظامی تامین می‌شود.

امام جمعه جوادآباد تاکید کرد: وقتی گفته می‌شود ایمان یعنی باور همراه با عمل است که برای انسان امنیت می‌آورد که در قرآن به مقدس ترین سرمایه انسانی اطلاق شده است و همچنین در قرآن از والاترین انسان‌ها به «الذین آمنوا» تعبیر شده است که آن را به دو معنا تفسیر کرده‌اند یکی به معنای کسانی که خود را به این مقام امن رسانده‌اند و دیگری افرادی که دارای امنیت و برخوردار از آن شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. که برای تحقق این وظیفه باید اتکال به خدای متعال داشته باشند و اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشته باشند و ملاک عمل قرار دادن قانون، مقررات و شرع در انجام وظائف و رعایت کردن شئونات اسلامی است.

از دشمنی عمیق آمریکا غافل نباشیم

امام جمعه جوادآباد با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک عنوان کرد: دیدارهای متنوع و مهم و سخنرانی‌های منطقی و انسان دوستانه و دلسوزانه مسئولان وزارت خارجه کشورمان در سفر به نیویورک باعث شد تا اوباما در مقابل ایران کرنش کند هر چند در کمتر از یک روز بعد از تماس تلفنی، دولت آمریکا پاسخ دشمنانه‌ای داد که همان چهره واقعی آمریکا بود و این دستاورد هم به پشتوانه گفتار نرمش قهرمانانه در دیپلماسی برخوردار است که در واقع این مفهوم از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که بر گرفته از این آیه قرآن بود که می‌فرماید « وَ إِنْ یُریدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللّهُ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنینَ(62) » (سوره انفال) یعنی اگر دشمن اعلام صلح کرد و تمایل به صلح نشان داد برای پیامبر و رهبر مسلمین است که مضایغه نکنند و او هم تمایل به صلح نشان دهد و با توکل به خداوند کار را پیش ببرد و خداوند سمیع و علیم است.

وی ادامه داد: یعنی خداوند شما را حفظ می کند و اگر دشمنان هم خدعه و نیرنگی داشته باشند باز هم نترس چون خداوند تو را کافی است. این قسمت آخر می‌رساند که به قول دشمن اعتماد نکن اما از تمایل به صلح هم امتناع نکن این یعنی همان نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری فرمودند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بنابراین نباید از خدعه و نیرنگ و دشمنی شیطان بزرگ یعنی آمریکا غافل شد چون طبیعت حکومت آمریکا سلطه گری است و دولت آمریکا با فکر و فرهنگ امام آشتی نمی‌کنند و مساله اصلی آمریکا که با ایران دشمنی می کند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و آنها دنبال سلطه مجدد هستند نه مسئله هسته‌ای چون اوائل انقلاب که قضیه هسته‌ای نبود.

آمریکا همواره به دنبال اختلاف‌افکنی بین ملت، دولت و نظام است

امام جمعه خیرآباد نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی به تبیین اسرار آمریکا برای مذاکره با ایران پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها به دلیلی اینکه می‌خواهند ابرقدرتی خود را با تسلیم ایران کامل کند و اینکه قطب اسلام را که به محوریت جمهوری اسلامی ایران مدیریت شده و به پیشرفت‌های فراوانی رسیده است را شکست خورده قلمداد کند و می‌خواهد بین ملت و دولت و نظام تفرقه ایجاد کنند و خواسته‌های خود را به ملت ایران تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری تاکید کرد: بنابراین باید مسئولان دولتی تلاش کنند از فرصت‌های به‌دست آمده بهترین بهره‌برداری را بکنند و تهدیدهای به‌وجود آمده را دفع کنند به‌طور مثال طوری نشود که دشمن تصور کند به جمهوری اسلامی ضعف و وادادگی دست داده و آنها سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/2462/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول