اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گردشگران

تور یک روزه گردشگری حفاظت از آب و آینده مشترک در مشگین شهر برگزار شد

با حضور گردشگران استان اردبیل تور یک روزه گردشگری،حفاظت از آب و آینده مشترک در مشگین شهر برگزار شد.

تور یک روزه گردشگری حفاظت از آب و آینده مشترک در مشگین شهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اواخر هفته گردشگری تور یک روزه طبیعت گردی با شعار گردشگری، آب و حفاظت از آینده مشترک در منطقه گردشگری شیروان دره سی و آت گلی شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

این تور برای نخستین بار و با دعوت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل و با حضور جمع کثیری از شهروندان مشگین شهری و دانشجویان جدید الورود استان اردبیل برگزار شد.

در این برنامه قادر تقی زاده معاون مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری استان اردبیل با اشاره به برنامه های اجرا شده در هفته گردشگری اظهار داشت: یکی از برنامه های هفته گردشگری تور طبیعت گردی به منطقه گردشگری شیروان دره سی مشگین‌شهر بود که با حضور جمعی از شهروندان و دانشجویان با هدف معرفی و آشنایی با جاذبه های گردشگری برگزار شد.

وی افزود: در این تور طبیعت گردی بیش از 150 نفر حضور داشتند که از تالاب آت گلی و جیران دره سی واقع در شیروان دره سی بازدید صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،در این مراسم یکی از مهمترین برنامه های اجرا شده پاکسازی زباله های رها شده در طبیعت بود.

شیروان دره‌سی (دره شیروان) یکی از یازده زیستگاه وحشی است که که در منطقه سبلان واقع شده‌است.

شیروان دره‌سی حدودا در 20 کیلومتری جنوب شرقی مشگین‌شهر و در نزدیکی لاهرود قرار دارد، ارتفاع آن از سطح دریا 2200 متر و مساحت آنرا 75 کیلومتر مربع تخمین زده‌اند.

شیروان دره سی دره عمیق و عریض است که بریدگی‌های دیواره‌های صخره‌ای، چشم انداز ویژه‌ای به این منطقه بخشیده‌ است و سنگها در آن به صورت تندیس‌هایی دیده می‌شوند که انسان فکر می‌کند هر کدام به دست هنرمندی با ذوق تراشیده شده‌ است.

این دره از قسمت جنوب به دامنه شمالی سبلان (هرم) از شرق به جاده لاهرود - شابیل، از غرب به هوشنگ میدانی و از شمال به زمین‌های روستای قلچقلو منتهی می‌شود.

این زیستگاه محل زندگی دائمی وحوش متعددی چون خوک، روباه، گرگ، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه‌ای، کبک، قمری و تعدادی پرندگان مهاجر می‌باشد.

 

تصاویری از این مراسم

 

 

 

تصاویر/سینا اسدی

انتهای پیام/62009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول