اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

ایران به تمام معنی یک موزه است / گلستان می‎تواند قطب گردشگری داخلی و خارجی باشد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ایران به تمام معنی یک موزه است گفت: اگر در این استان برنامه‎ریزی به درستی انجام شود می‎تواند به عنوان قطب گردشگری داخلی و خارجی محسوب شود.

ایران به تمام معنی یک موزه است / گلستان می‎تواند قطب گردشگری داخلی و خارجی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدعلی نجفی شامگاه پنج‎شنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره بین‎المللی اقوام ایران زمین در گرگان اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره بزرگ و باشکوهی از بزرگ‎ترین نقاط مثبت کشور ماست.

وی ادامه داد: این جشنواره نشان می‎دهد که کشور در کنار تنوع زیستی، بومی، زبان و گویش، اقوام سنت و خرده فرهنگ‎ها یکپارچگی و انسجام و وحدت و همدلی ملی در این سطح وجود دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به تمامی این مسائل باید گفت زنده‌باد ایران و ایرانی، زنده‌باد مردان و زنانی که با تلاش و کوشش خود ایران را سرافرازانه حفظ کرده و خواهند کرد.

نجفی افزود: زنده‎باد مردمی که نام ایران را پرافتخار بیش از 7 هزار سال در دنیا زنده نگه داشتند.

ایران به معنی واقعی یک موزه است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایران به معنی واقعی یک موزه است، موزه‎ای از تنوع فرهنگی، زیستی، طبیعی، زبان و گویش و موزه‎ای از همدلی و نشاط و شور و عشق و محبت است.

نجفی بیان کرد: به جرات می‎توان گفت در دنیا از لحاظ امکانات گردشگری در انواع گردشگری شاید در دنیا مشابه ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: گردشگری طبیعی، اجتماعی، سلامت و انواع دیگر که در کشورهای مختلف سعی می‎کنند آن را به صورت مصنوعی و با استفاده از امکانات فنی و تکنولوژی برای گردشگران آماده کند.

نجفی تاکید کرد: باید تلاش کنیم این جاذبه‎ها و قابلیت‎ها و امکانات ملی را در معرض دید دیگران قرار دهیم و آنها را به میهمانی میزبانان ایرانی فرا بخوانیم.

گلستان به جای مقصد گردشگری معبر گردشگری است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: استان گلستان در بین استان‎های کشور از ویژگی‎های برجسته‎ای برخوردار است که یکی از آن تنوع بسیار زیاد اقوام است.

نجفی افزود: استان گلستان از نظر زیبایی‎های طبیعی از بهترین استان‎های کشور محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: اگر در استان گلستان برنامه‎ریزی‎ها به درستی انجام شود می‎تواند به عنوان یک قطب گردشگری داخلی و خارجی محسوب شود و زندگی اقتصادی و اجتماعی استان را متحول سازد.

نجفی بیان کرد: استان گلستان در حال حاضر بیشتر از آنچه مقصد گردشگری باشد معبر گردشگری است و باید کاری کنیم که گردشگران زمانی که به این استان می‎آیند به جای عبور، مشتاق ماندن در این استان باشند.

وی در پایان در رابطه با طرح گردشگری جزیره آشوراده تاکید کرد: این طرح از سالیان گذشته آغاز شده و هنوز به جمع‎بندی نرسیده است و باید پیگیری شود.

انتهای پیام/83004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول