اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

ثبت جهانی جشنواره فرهنگ اقوام منجر به رونق گردشگری کشور می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری کشور شود.

ثبت جهانی جشنواره فرهنگ اقوام منجر به رونق گردشگری کشور می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با برپایی این جشنواره نسبت به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ‎های اقوام ایرانی و احیای خرده‎فرهنگ‎ها اقدام شد.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری به عنوان پایه‎های مهم توسعه همزمان با رشد خود، گام‎های مرتفعی در مسیر روند تکاملی و بهبود و پیشرفت منطقه برخواهد داشت و رونق آن و برشمردن این بخش به عنوان صنعتی قابل رونق و ارزشمند تاثیر شگرفی بر ایجاد ساختاری مناسب برای ارتقاء خواهد داشت.

عباسی هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را قابل تامل دانست و گفت: آشنایی افراد با جاذبه‎های گردشگری روستایی و آنچه از تنوع قومیت‎ها و فرهنگ‎ها در گلستان وجود دارد و حضور آنها در میراث و ماندگارهای گرانبهای استان، می‎تواند جایگاه تازه‎ای از شناخت این منطقه سرسبز باز کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: این امر در وهله اول منجر به سفر عده زیادی به این استان می‎شود و هر فرد با ورود خود چرخه این صنعت را به گردش در خواهد آورد که یقیناً در توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارد.

رئیس ستاد برگزاری این جشنواره بین‎المللی در استان گلستان خاطرنشان کرد: از طرفی آشنایی افراد متعدد با این جاذبه‎ها و ورود گردشگران و بازدید از نقاطی که از ویژگی‎های ممتاز و برجسته گلستان محسوب می‎شود می‎تواند مقدمه ایجاد فضای سرمایه‎گذاری شده و در نقاطی که نیاز به امکانات و توسعه است، با نگاه ریزبینانه و موشکافانه یک سرمایه‎گذار مورد تحلیل اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: جذب این سرمایه‎ها همزمان با توسعه عمرانی می‎تواند همچنان بر افزایش گردشگران موثر باشد.

رئیس برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین یادآور شد: گرایش افراد برای حضور و آشنایی با آنچه در گلستان با اقوامی متعدد و با وجود فرهنگ‎ها و آداب و رسوم وجود دارد، می‎تواند به احیای خرده‎فرهنگ‎های کمرنگ شده‎ای بیانجامد که برای جان گرفتن قطعاً از حضور پر جنب‌وجوش گردشگران بهره می‎برند.

عباسی تصریح کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، با اهدافی سترگ در کنار جشنواره‎ای که هرساله ایران را به همت والای خود فرا می‎خواند، با نگرشی تازه و گسترش آن در ابعاد بین‎المللی و همچنین قرار گرفتن به عنوان نخستین پایلوت گردشگری امید دارد به زودی شاهد شکوفایی پربار گلستان در گردشگری و شناخت آن باشد.

وی همچنین اذعان داشت: ثبت جهانی این جشنواره در جدول برنامه‎های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی سازمان بین‎المللی گردشگری (UNWTO)، افق تازه‎ای را از کشور جمهوری اسلامی ایران در جهان گشوده است که می‎توان از این مزیت برای رونق صنعت گردشگری کشور به عنوان صنعت درآمدزای جهان گام‎های موثری برداشت.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول