اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

ظرفیت گردشگری گلستان مغفول مانده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون از ظرفیت عظیم گردشگری استفاده نشده و از توسعه این مزیت در استان و حتی کشور غفلت شده است.

ظرفیت گردشگری گلستان مغفول مانده است

سلیمان عباسی صبح امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان اظهار داشت: در این استان ظرفیت‎های مناسب گردشگری به وفور یافت می‎شود اما به دلیل جدید بودن صنعت گردشگری، این بخش مورد بی‌مهری قرار گرفته است. 

تبعات توسعه گردشگری اشتغال پایدار است

وی ادامه داد: توسعه و رونق گردشگری نه تنها اقتصاد کشور را متحول می‎سازد بلکه می‎تواند در این عرصه اشتغالزایی پایدار رقم بزند.

عباسی با اشاره به تردد 6 میلیونی مسافران به گلستان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با وجود این تعداد مسافر، گلستان نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند و تولید ثروت در این بخش محدود بوده است.  

برای ماندگاری مسافران در گلستان باید کاری کرد

وی یادآور شد: باید تمهیداتی برای استفاده از این ظرفیت و افزایش ماندگاری مسافران در گلستان انجام گیرد تا بتوانیم از این قابلیت بهترین استفاده را به سود استان رقم بزنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موهبت‎های طبیعی و باستانی گلستان افزود: این قابلیت‎ها را باید شناخت و در ابتدا به مردم استان و سپس به مردم کشور معرفی کرد. 

تاکید بر کار برنامه‎ای برای توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در گلستان

عباسی متذکر شد: برای توسعه گردشگری و صنایع‌دستی در استان، مطابق با ویژگیهای گلستان، برنامه جامعی تنظیم کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از آثار تاریخی، دینی و طبیعی در استان همچنان ناشناخته مانده‎اند و باید برای به فعلیت درآوردن آنان در عرصه گردشگری دست به کار شد.

عباسی ابراز امیدواری کرد: با توجه به مدیریت با تجربه و توانمند میراث فرهنگی و گردشگری در سطح کشور این بخش بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول