اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

با وجود مزیت‎ها گردشگری گلستان کارکرد مناسبی ندارد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم مزیت‎های فراوان استان در مبحث گردشگری، کارکرد این بخش مناسب و راضی‌کننده نیست.

با وجود مزیت‎ها گردشگری گلستان کارکرد مناسبی ندارد

عیسی امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گلستان در عرصه گردشگری نیازمند تغییر و تحول جدی به سمت اقتصادی شدن است.

رتبه ششم محرومیت گلستان بین هشت استان آخر کشور

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گلستان در سطح کشور در رتبه 28 قرار گرفته و به لحاظ درآمد سرانه در میان هشت استان محروم کشور دارای رتبه ششم کشور است.

امامی با تاکید بر این موضوع که باید در توزیع امکانات در کشور عدالت حاکم شود افزود: نفوذ افراد متنفذ و کسانی که تاکنون سهم زیادی از دولت کسب کرده‎اند موجب شد که دو درصد درآمد ملی کشور که بالغ بر شش هزار میلیارد است، متوجه استانهای محروم نشود.

افراد با نفوذ مانع از توسعه استان‎های محروم هستند

وی خاطرنشان کرد: در این سال‎ها تلاش‎های زیادی انجام گرفته اما عقب‎ماندگی استان همچنان مشهود است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برخورداری استان از مواهب فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: باید از این مزیت‎های بزرگ برای اقتصادی کردن و سرمایه‌گذاری سود برد.

امامی ادامه داد: این مزیت‎ها از جمله دیوار دفاعی گرگان باید در بعد محلی، ملی و فراملی معرفی شود و برای معرفی شهر تاریخی جرجان با استفاده از امکانات ملی و استانی تلاش شود.

برای توسعه گردشگری گلستان نباید تنها به یک کارگروه اکتفا شود

وی یادآور شد: انجام این تحول نیازمند تدبیر مدیریتی است و البته نباید تنها به یک کارگروه اکتفا شود، بلکه همه مدیران استان باید برای دستیابی به این هدف متمرکز عمل کنند.

امامی با تاکید بر برطرف ساختن موانع و محدودیت‎های قانونی در حوزه گردشگری استان اذعان داشت: این مهم نیز در گرو پیگیری همه مسئولان استانی و کشوری است.

گردشگری نیازمند مردمی کردن اقتصاد و  اقتصادی کردن مردم است

وی یادآور شد: بکارگیری قابلیت رسانه ملی در عرصه فرهنگ‎سازی، عزم و اراده ملی توام با مشارکت مردمی می‎تواند گردشگری استان را متحول سازد.

نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گردشگری کشور در شرایط کنونی، نیازمند مردمی کردن اقتصاد و اقتصادی کردن مردم در این بخش است.

امیدواری به گشودن قفل آشوراده به دست دولت تدبیر و امید

امامی با اشاره به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان، ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربه و جهت‎گیری مناسب مدیریت جدید، کشور به ویژه گلستان بتواند طعم توسعه در این بخش را بچشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع شبه جزیره آشوراده یادآور شد: این ظرفیت بی‎نظیر گلستان به لحاظ ثبتی مشکل دارد که امید است قفل چند ساله آن به دست دولت تدبیر و امید گشوده شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول