اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرضا:

مهم‌ترین مسئله در حوزه دیپلماتیک توجه به منویات رهبری است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: توجه به لزوم اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه دیپلماتیک از مهم‌ترین مسائلی است که انتظار می‌رود از سوی دولت مردان مد نظر قرار گیرد.

مهم‌ترین مسئله در حوزه دیپلماتیک توجه به منویات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام اصغر قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرضا اظهار کرد: انجام مداوم واجبات الهی و پرهیز از ارتکاب گناه از مهم‌ترین راهکارهای حفظ تقوا در انسان مطرح است که باید از دوران جوانی مد نظر همگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: عنایت پروردگار، وعظ درونی و پذیرش نصیحت خیرخواهانه دیگران از مهم‌ترین نیازهای یک انسان از دیدگاه امام جواد(ع) است که باید همواره با سعه‌صدر و انجام وظایف دینی نسبت به تحقق آنها امیدوار باشیم.

امام جمعه موقت شهرضا یادآوری مرگ و سرای قیامت را از مهم‌ترین عوامل معرفت نسبت به حقیقت دنیا و جلوگیری از قساوت قلب ذکر کرد و افزود: محاسبه اعمال شخصی، اخلاق نیکو و جهاد در راه خداوند از دیگر نکاتی به شمار می‌رود که باید در طول دوران زندگی نسبت به آن اقدام کنیم.

وی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به هفته نیروی انتظامی و لزوم تقدیر از عوامل این یگان تاثیر گذار گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب حفاظت از ارزش‌های اسلامی به عنوان مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی مطرح است و این مجموعه به لحاظ وظایف  قانونی خود نقش بسزایی در افزایش احساس امنیت اجتماعی ایفا می‌کنند.

قائمی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) با حضرت علی (ع) بیان داشت: افزایش چشم گیر میزان طلاق در جامعه از مهم‌ترین دلایل فاصله گرفتن از اصول و معیارهای اسلامی در حوزه ازدواج است و باید با به‌کارگیری ابزارهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به ترویج تعالیم دینی در این عرصه خطیر اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تبیین آثار و نتایج مذاکرات اخیر دولت مردان  ایران با سران کشورهای مختلف افزود: در جریان سفر رئیس جمهور به آمریکا رسانه‌های اصلاح طلب با انتشار مطالب امیدوار کننده در صدد مثبت ارزیابی کردن سیاست‌های دولت جدید بودند، اما در عمل شاهد عدم تحقق برخی از این مسایل بودیم.

امام جمعه موقت شهرضا با تقدیر از لحن سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل در راستای احقاق حقوق ملت ایران گفت: به هر حال برخی رفتارها در جریان مذاکرات زمینه را برای اعمال مواضع طلب کارانه دولتمردان آمریکا مهیا کرد و سخن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه همچنان گزینه حمله نظامی به ایران روی میز است از بارزترین مصادیق این موضوع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اصول و قواعد مذاکرات بین‌المللی باید همواره مد نظر سران دولت باشد، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر اینکه نسبت به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند تاکید داشته‌اند و در همین راستا باید تفاوت‌های بارز نرمش قهرمانانه و ذلیلانه مد نظر ایشان به شکل شایسته برای همگان تبیین شود.

انتهای پیام/63011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول