اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

سخنان روحانی‌ طبق اصول نظام و رهبری ‌بود

امام جمعه موقت کرمان گفت: در سخنان رئیس جمهور کشورمان در مجمع جهانی سازمان ملل امری خلاف اصول نظام، امام راحل و رهبری وجود نداشت.

سخنان روحانی‌ طبق اصول نظام و رهبری ‌بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و سخنرانی در مجمع جهانی سازمان ملل متحد اظهار داشت: در سخنان روحانی امری خلاف اصول نظام و امام و رهبری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل بیان دیدگاه‌های نظام و رهبری و با زبانی آرام بود، افزود: انتظار نیز همین بود که صحبت‌های نظام جمهوری اسلامی با زبانی آرام باشد و مواضع حق را به دنیا برساند.

عرب‌پور عنوان کرد: اما برخی گمان کردند که شفاف‌سازی و با نرمش سخن گفتن به این معنی است که همه مشکلات رفع شده و به تعبیری قند در دل‌شان آب شده بود.

خطیب جمعه کرمان گفت: برخی نیز اعتقاد دارند که باید با لحنی تند در این مجمع حضور می‌یافتیم، اما راه صحیح نظر مقام معظم رهبری است که با حفظ اصول، حرف‌هایمان را به صورت منطقی بیان کنیم.

وی تصریح کرد: ما فعالیت هسته‌ای خود را شفاف می‌کنیم به شرط آن که طرف مقابل نیز دست از کارهای خود بردارد.

عرب‌پور ابراز داشت: ما آن چه را گفته‌ایم، صادقانه انجام می‌دهیم، اما آمریکا نمی‌تواند و می‌خواهد راه قبلی خود را ادامه دهد، لذا امیدی به آنها نیست.

وی خاطر نشان کرد: به فاصله سه روز حرف‌های اوباما تغییر‌ و رژیم صهیونیستی نیز بر مواضع خود علیه ایران پافشاری کرد و حتی گزینه نظامی را در دستور کار خود ماندگار دانستند.

عرب‌پور گفت: اگر آنها دست از فتنه‌گری و مزاحمت‌های خود برندارند، ما نیز همچنان در مقابل آنها می‌ایستیم.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و قدردانی از فعالیت‌های این مجموعه اذعان داشت: امنیت در هر جامعه محبوب‌ترین امری است که انسان‌ها به دنبال آن هستند.

وی افزود: در دین مبین اسلام نیز امنیت به عنوان یکی از اصول زندگی انسان‌ها عنوان شده و آن را در کنار نعمت سلامتی قرار داده‌اند.

عرب‌پور عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد در کنار ایجاد حفظ امنیت از دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی هم دفاع کند که وظیفه مضاعفی به عهده دارد.

وی تصریح کرد: این نیرو با عزت، قدرت و همراه با درست‌کاری و تعامل با اجتماع و مردم این وظایف را به خوبی انجام می‌دهند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ابراز داشت: ازدواج از مسائل مهم و مورد تاکید اسلام است، زیرا در سایه ازدواج دین افراد حفظ و از کج‌روی و انحراف جلوگیری می‌شود.

عرب‌پور با تاکید بر ازدواج آسان بیان داشت: در امر انتخاب همسر باید دقت و سخت‌گیری داشت، اما برای برگزاری جشن‌عروسی، خرید و تجملات نباید مدنظر باشد.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول