اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگواری در گفت‌و‌گو با فارس:

سخنان روحانی در سازمان ملل مواضع نظام بود / آمریکایی‌ها راستگو نیستند

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس گفت: سخنان و اظهارات آقای روحانی در سازمان ملل دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سخنان روحانی در سازمان ملل مواضع نظام بود / آمریکایی‌ها راستگو نیستند

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تحلیل سخنرانی رئیس جمهور کشورمان و تماس تلفنی باراک اوباما با وی و همچنین چشم‌انداز این رویداد اظهار کرد: مباحث مطرح شده توسط روحانی در واقع دیدگاه نظام بوده که همین دیدگاه توسط احمدی‌نژاد اما با سبک ادبیات خاص وی در سازمان ملل و نشست‌ها مطرح شده است.

وی افزود: امروز نیز آقای روحانی دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل بیان کرده است زیرا وی به عنوان نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل حضور یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌‌نژاد به صراحت از صهیونیسم، هولوکاست و برخی موضوعات سخن می‌گفت و آقای روحانی نیز از مواضع اصلی ایران اسلامی در قبال سوریه، فلسطین، لبنان و دیگر موضوعات مهم با سبک خود سخنرانی کرد.

بزرگواری ادامه داد: روحانی در موضوع هسته‌ای به خوبی نظر نظام را بیان کرد منتها با ادبیات نر‌متر که در این ادبیات مستقیما به شخص یا کشور خاصی اشاره نشد اما همه متوجه منظور و هدف نظام از سخنان روحانی شده‌اند.

آمریکائی‌ها معمولا راستگو نیستند

نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بی‌اعتمادی به دولت آمریکا و سیاستمداران این کشور گفت: زمانی این اعتماد ایجاد می‌شود که عملا تحریم‌ها علیه ایران برداشته، حمایت آمریکا از تروریست‌ها قطع و حق ایران اسلامی از انرژی صلح آمیز هسته‌ی توسط این کشور محترم شمرده شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس در زمینه سخنان روحانی مبنی بر پیوستن اسرائیل به معاهده «ان‌پی‌تی» و اینکه آیا این سخن می‌تواند به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل تعبیر شود، یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که اسرائیل رسمیتی ندارد اما همین کشور دارای رژیم، ارتش و ساز و برگ و سلاح‌های هسته‌ای است به همین دلیل کشوری خطرناک در منطقه به شمار می‌رود که باید به معاهده «ان‌پی‌تی» بپیوندد.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر کتمان آغازکننده تماس تلفنی توسط آمریکایی‌ها همچنین آقای روحانی ابراز داشت: ما که اطلاعی از عالم غیب نداریم و نه آنجا حضور داشتیم؛ این موضوع باید توسط دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور روشنگری شود و معمولا آمریکایی‌ها راستگو نیستند و دروغ می‌گویند.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول