اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

کیفی‌سازی جشنواره‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان موافق تعدد جشنواره‌ها نیستم گفت: کاهش جشنواره‌ها و کیفی‌سازی امری است که مورد توجه ما قرار دارد.

کیفی‌سازی جشنواره‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی پنج‌شنبه شب در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی استان کردستان با بیان اینکه تئاتر خیابانی مریوان نیاز به 150 میلیون تومان اعتبار داشت، اظهار کرد: تأمین این مبلغ به صورت مشترک و به طور مساوی بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از مجموع سهم 75 میلیون تومانی استان کردستان به مبلغ 15 میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای شهر مریوان تأمین شده است گفت: قرار بر این شده است که این مجموعه 20 میلیون دیگر را نیز به جشنواره تزریق کنند.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه برخی افراد و شرکت‌ها برای تأمین بخشی از هزینه جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: اعتقاد دارم نباید کارهای فرهنگی صرف تبلیغات برخی گروه‌ها و افراد شود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه باید به دنبال منفعت اعتباری و اعتقادی و ارزشی کار باشیم، تصریح کرد: بهترین حامی مالی ما همکاری دستگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه ملاک ما برای معرفی شهر مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی اقداماتی است که در دوره ششم جشنواره انجام شد بر برخی شائبه‌ها در و ابهام افکنی‌ها در این موضوع خط بطلان کشید.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان افزود: در آن دوره حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این عنوان را برای شهر مریوان برگزید.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: اگر کارشناسی با پایتخت دانستن شهر مریوان در تئاتر خیابانی مخالف است این موضوع وجهه آنچنانی ندارد و به طور قطع اگر این مسئله با قوانین وزارت ارشاد سنخیت نداشت چنین اعلام و عنوانی صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: اگر مریوان نام و آوازه گرفت به دلیلی وجود تئاتر خیابانی در آن است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما جلوگیری از جشنواره‌زدگی است اظهار کرد: کاهش جشنواره‌ها و کیفی‌سازی امری است که مورد توجه ما نیز قرار دارد و شخصا موافق تعدد جشنواره‌ها نیستم.

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از احتمال کاستن از جشنواره‌ها در سال‌های آینده خبر داد و افزود: در مقابل تلاش خواهیم کرد تا تعداد کارگاه‌های آموزشی افزایش یابد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه به دنبال تصویب آئین‌نامه کلی جشنواره هستیم اظهار کرد: به دلیل اینکه در این مقطع زمانی مدارس تعطیل بود نتوانستیم از ظرفیت مراکز آموزشی برای اجرای نمایش‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان در خصوص بازبینی برخی نمایش‌ها اظهار کرد: کشور ما از نظر ارزشی شاخص هایی دارد که به همین دلیل شاید امکان اجرای برخی نمایش‌ها سلب شده و این کارها نیاز به بازنگری کلی دارند که ممکن است کارگردانان آن نپذیرند.

انتهای پیام/79012/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول