اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان:

مریوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور است

فرماندار مریوان این شهرستان را فرهنگی و پایتخت تئاتر خیابانی کشور معرفی کرد.

مریوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله رشیدی‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی کشور در شهر مرزی مریوان اظهار کرد: پس از برگزاری جشنواره هفتم، برنامه‌ ریزی برای جشنواره هشتم آغاز شد.

به گفته فرماندار شهرستان مریوان، بررسی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی با هدف شناخت مشکلات و نواقص و رفع آن‌ها در این دوره جدید یکی از اقداماتی بود که در طول یک سال گذشته و پس از برگزاری دوره هفتم این جشنواره انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک تمامی مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مریوان، دوره جدید شورای اسلامی شهر نیز با رویکردی فرهنگی وارد این قضیه شدند و ستاد جشنواره برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن کمک کردند.

رشیدی‌پور جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را یک کار فرهنگی باارزش قلمداد کرد و افزود: تمامی افرادی که کارهای فرهنگی و هنری در مریوان را دنبال می‌کنند با مسئولیت ویژه در برگزاری این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: چون سابقه این جشنواره در مریوان وجود دارد لذا مردم مریوان امسال نیز خود را برای استقبال از اجراهای عمومی آماده کرده‌اند و بدون شک استقبال قابل‌توجهی از نمایش‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی فضاهای عمومی از جمله، پارک‌ها، میادین سطح شهر و مدارس مهیای برگزاری جشنواره و اجراهای عمومی نمایش‌های راه یافته به هشتمین دوره این رخداد فرهنگی است.

رشیدی‌پور در پایان به 110 کیلومتر مرز مشترک مریوان با کردستان عراق اشاره کرد و گفت: امنیت حاکم بر این منطقه موجب شده است تا گردشگران زیادی از این شهرستان بازدید کنند تا جایی که امسال تاکنون یک میلیون و 100 هزار نفر به این شهرستان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول