اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن شرکت‌های مشاوره‌ فنی کشاورزی اصفهان:

شرکت‌های مشاوره‌ فنی 80 درصد از امور بخش کشاورزی را انجام می‌دهند

رئیس انجمن شرکت‌های مشاوره‌ فنی کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر 70 تا 80 درصد از امور بخش کشاورزی را شرکت‌های مشاوره‌ فنی انجام می‌دهند.

شرکت‌های مشاوره‌ فنی 80 درصد از امور بخش کشاورزی را انجام می‌دهند

امیرحسین رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با فعالیت انجمن شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی کشاورزی اظهار کرد: این انجمن مربوط به شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی است که با تصویب بخشنامه‌ای از سوی هیئت وزیران در ارتباط با خصوصی‌‌سازی بخش کشاورزی از سال 86 شکل گرفتند و تمام فعالیت‌های مربوط به بخش کشاورزی که تصدی‌گری و قابل واگذاری بوده را برعهده دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان اصفهان 25 شرکت خدمات مشاوره‌ای در حال فعالیت هستند و انجمن شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای نیز پیگیری امور شرکت‌ها، هماهنگی با مدیریت‌ها و پیگیری فعالیت‌های قابل واگذاری آنها را دنبال می‌کند.

رئیس انجمن شرکت‌های مشاوره‌ فنی کشاورزی اصفهان با بیان اینکه این شرکت‌ها در حال حاضر 70 تا 80 درصد از امور بخش کشاورزی را انجام می‌دهند افزود: فعالیت‌هایی که توسط شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی از جمله صدور پروانه‌های بخش کشاورزی، انجام بازدیدها و نظارت‌ها، شبکه مراقبت‌ها و نگهداری محصولات سالم و توزیع سم و کود هستند.

این مسئول تصریح کرد: بخش حاکمیتی و نظارتی را سازمان جهاد کشاورزی و متصدی امور شرکت‌های سازمان‌های نظام مهندسی نظارت را بر فعالیت‌های شرکت‌ها انجام می‌دهند.

رضایی شکل‌گیری و پروانه فعالیت انجمن صنفی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای را برعهده اداره کار دانسته و خاطرنشان کرد: این انجمن زیر مجموعه مجامع صنفی بوده و در بخش کشاورزی نیز سازمان نظام مهندسی کشاورزی تشکل‌هایی دارد که انجمن صنفی نیز زیرمجموعه آن است.

* شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای در مجامع عمومی استانی کمرنگ‌تر دیده می‌شوند

وی بهترین گزینه برای انجام امور کشاورزی را در بخش کشاورزی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای دانست و اضافه کرد: شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای استان به دلیل داشتن بدنه کارشناسی و بسته به موقعیتی که دارند 5 تا 6 کارشناس مختلف دارند که در تمام شهرستان‌ها فعالیت دارند در کلیه فعالیت‌های قابل واگذاری، نظارت‌ها و یا هر فعالیتی که بخواهد شکل گیرد بهترین گزینه برای انجام این امور شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای هستند.

رئیس انجمن شرکت‌های مشاوره‌ فنی کشاورزی اصفهان ادامه داد: شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای با وجود فعالیت وسیعی که انجام می‌دهند به دلیل کمتر حمایت شدن از سوی بخش‌های کشاورزی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی در مجامع عمومی استانی کمرنگ‌تر دیده می‌شوند.

وی ابراز داشت: شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای از لحاظ رتبه و عملکرد در استان مطلوب بوده و اما به سازمان‌ها و ارگان‌های موازی و یا مرتبط کمتر شناسانده می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در زمینه معرفی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای می‌توانند تاثیرگذاری زیادی داشته باشند گفت: روابط عمومی سازمان نظام مهندسی بخشی است که رسانه‌ها با آن در ارتباط بوده و باید به صورت کنترل شده بخش‌هایی مورد نظر خود را در آن معرفی نمایند اما تاکنون این اتفاق در خصوص شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای صورت نگرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه این شرکت‌ها در فعالیت‌های خود مشکلات زیادی دارند اما به موازات آن نیز فرصت‌های زیادی دارد اذعان داشت: بیشتزین مشکلی که شرکت‌ها با آن مواجه هستند حد تمایزی که میان فعالیت تعریف شده برای شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد دچار تنش شده و این شرکت‌ها آزادی عمل لازم را ندارند و در عرصه عمل دچار مشکلاتی می‌شود.

رئیس انجمن شرکت‌های مشاوره‌ فنی کشاورزی تاکید کرد: ارتباط میان انجمن و جهاد کشاورزی خوب بوده، اما در عرصه ستادی و مدیریت‌های متوسط یا رو به پایین دچار مشکل شده و تناقص فعالیت‌ها شرکت‌ها را دچار تنش می‌کند.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول