اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

6 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حدود 6 هزار نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

6 هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جمع رابطان فرهنگی کمیته امداد در مدارس، اظهار داشت: در کنار دانش‌آموزان، نیازمندان دیگری وجود دارند که از طریق کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و کمک‌های خیرین مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها که همه ساله با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری، نوع دوستی و تقویت فرهنگ ایثار، احسان و دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: امسال نیز با همکاری کمیته امداد امام در 948 مدرسه به صورت همزمان در سراسر استان این جشن انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلمان تنها نماینده رسمی دولت جمهوری اسلامی در برخی از مناطق صعب‌العبور و کمتر توسعه یافته هستند، اضافه کرد: توانسته‌ایم با استفاده از این فرصت و با همکاری معلمان و مدیران مدارس اقدام به شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند در این مناطق کنیم.

وی بیان کرد: ھﻤﯿﻦ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺳﺒﺐ ﻣﯽﺷﻮد ﺗﺎ دانش‌آموزانی ﮐﻪ از ﻟﺤﺎظ ﻣﺎﻟﯽ دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ھﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ ادامه داده و همه فرزندان این آب و خاک در سنگرهای علم و دانش آینده‌ساز این مرز و بوم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز یادآور شد: کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن عاطفه‌ها در اولین فرصت در اختیار مدرسه قرار می‌گیرد تا صرف کمک و دستگیری از دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت شود.

بهروز زلالی گفت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی وسیع و گسترده زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌‌کند که ما به عنوان سربازان ولایت دوشادوش خیرین در رفع مشکلات و نیازمندی افراد بی‌‌بضاعت تلاش و کمک می‌‌کنیم.

وی، رویکرد اصلی کمیته امداد را در حمایت از نیازمندان و توانمند‌سازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد عنوان کرد و افزود: ما در کنار این فعالیت‌ها سعی داریم در حوزه فرهنگی و تربیتی همراه مجموعه آموزش و پرورش باشیم.

زلالی اذعان کرد: بیش از 30 هزار خانوار در قالب 63 هزار نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که در طول سال سعی داریم انواع مختلف اسباب رفاه و آسایش آنها را فراهم کنیم.

این مسئول متذکر شد: در حال حاضر شش هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 600 دانشجو زیر سقف حمایتی کمیته امداد قرار دارند و فعالیت تربیتی و آموزشی آنها مورد حمایت قرار می‌‌گیرد.

وی با قدردانی از خیرین در کمک و دستگیری از این دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌‌بضاعت و محروم، اضافه کرد: ما در حد امکان سعی داریم تسهیلات رفاهی و امکانات ادامه تحصیل مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم آوریم.

مدیر‌کل کمیته امداد استان بیان کرد: در همین ارتباط جشن عاطفه‌ها در آغازین روزهای سال تحصیلی در بیش از 948 مدرسه برگزار می‌‌شود و ما سعی می‌کنیم این جشن را با همراهی مدیران، معلمان و رابطان کمیته امداد در مدارس به بهترین نحو برگزار کنیم.

زلالی ادامه داد: این جشن به مدت سه روز در استان اردبیل و در بیش از 123 پایگاه ثابت و 103 پایگاه سیار و همراهی 148 مدرسه و مساجد فعال برگزار شده که امروز این جشن در کلیه مدارس برگزار می‌‌شود.

وی تأکید کرد: جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها همه ساله در مدارس برگزار می‌‌شود و در قالب جشن عاطفه 74 میلیون تومان سال گذشته جمع‌آوری شد، به طوریکه پیش‌بینی می‌‌شود امسال 90 میلیون تومان کمک‌‌های دانش‌آموزی جمع‌آوری و در اختیار دانش‌آموزان بی‌‌بضاعت قرار گیرد

انتهای پیام/62007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول