اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس درمان کمیته امداد:

یک میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است

رئیس درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

یک میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر ایروانی منش عصر امروز در همایش تجلیل از سالمندان با بیان اینکه جمعیت سالمندی رو به افزایش است، ابراز داشت: در سال‌های گذشته میانگین سن سالمندی 48 سال بوده که در حال حاضر میانگین سن سالمندی 75 سال است.

وی با بیان اینکه باید در زمینه تکریم و ارائه خدمات سالمندی اهتمام بیشتری شود و بهبود وضعیت سالمندان در دو زمینه سلامتی و تکریم سالمندان تامین می‌شود، ادامه داد: شعار امسال بهداشت جهانی براساس گفته‌ها و مطالبات سالمند بوده و براساس مطالبات سالمندان باید سیاست‌ها پایه‌گذاری شود.

ایروانی منش با بیان اینکه حدود هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهد، اذعان داشت: با این حال حتی حدود یک درصد نیز قوانین و مقررات مربوط به سالمندان در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تمام خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس تکریم سالمندان بوده و در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار نفر سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

ایروانی منش افزود: 38 تا 40 درصد جمعیت تحت پوشش مستمری بگیران کمیته امداد را سالمندان تشکیل داده و یک چهارم سالمندان کشور نیز تحت پوشش کمیته امداد است.

وی اذعان داشت: اگر خانواده‌ها را ترغیب به قوی‌تر شدن ارتباط بین نسلی نکنیم این گسستگی بین نسل‌ها وجود خواهد داشت.

ایروانی منش با بیان اینکه قبلا روابط قوی بین اعضای خانواده‌ها حاکم بود، ادامه داد: امروز خانواده‌های گسترده به خانواده‌های کوچک تبدیل شده و ما سرمایه‌های عظیمی را به خاطر یک سری ذهنیت‌های غلط از دست داده‌ایم.

رئیس درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: باید نگاه جدی‌تری در سیاست‌گذاری‌ها انجام شود به طوری که عنصر اصلی و اساسی جامعه که خانواده‌ها باشد فراموش نشود.

انتهای پیام/61005/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول