اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

نام پروژه «بصیرت» به «میرزای شیرازی» تغییر کند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خواستار تغییر نام پروژه تقاطع سه سطحی «بصیرت» به «میرزای» شیرازی شد.

نام پروژه «بصیرت» به «میرزای شیرازی» تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شیراز، اظهار داشت: با توجه به تغییر نام خیابان میرزا کوچک به میرزای شیرازی و وجود بلوار میرزای شیرازی در دو طرف پروژه پل معالی آباد، خوب است که نام این تقاطع روگذر به تقاطع میرزای شیرازی تغییر کند.

وی تصریح کرد: نام بصیرت بسیار ارزشمند است اما بهتر است در جای دیگری از شیراز استفاده شده و نام این نقطه متناسب با معابر و مناطق اطراف آن برگزیده شود.

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نگاه داشتن چند خانه حتی اگر اثر ارزشمندی از گذشته در آن بود با مشکلات اجتماعی ایجاد شده در بافت تاریخی اطراف حرم مبنای عقلی نداشت چه رسد به اینکه جز چند معماری و کاشی‌کاری مخروبه پدیده ویژه‌ای در این مناطق وجود ندارد.

هزینه آجرنما در بین‌الحرمین بیهوده است

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این نشست گفت: خیابان 9 دی اگر چه کار خوبی بود اما ظرفیت لازم را برای تردد به حرم شاه‌چراغ (ع) ندارد و در ایام مذهبی و مناسبت‌ها ترافیک آن قفل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان اضافه کرد: در یک تا دو سال آینده این خیابان نیاز به باز تعریف پیدا می‌کند چراکه در حال حاضر به عنوان تنها راه رفت‌و‌آمد به حرم مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: آجرنماهایی که با هزینه بسیار در دیوارهای اطراف خیابان 9 دی در حال انجام است، با توجه به لزوم تعریض این خیابان در آینده نزدیک باید تخریب شود.

ملک‌مکان در ادامه بیان کرد: به خاطر اینکه احتمال دارد این دیواره‌ها در آینده تخریب شود، نیازی نیست که برای آن هزینه گزاف صورت گیرد.

وی حتی پیشنهاد داد که در قسمت‌های انتهایی خیابان 9 دی با عقب کشیدن دیوارهای ستون مانندی که جلو آمده چند پارکینگ برای استفاده نمازگزاران جمعه احداث شود.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس همچنین گفت: اگر بنا است که قسمت پشت مصلی منتهی به شاه‌چراغ (ع) سنگ‌فرش شود باید به‌گونه‌ای باشد که مانع نشستن و زیرانداز پهن کردن نمازگزاران در زمان نماز جمعه نشود.

حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌‌اردکانی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این دیدار مطالبی را در مورد دریافت هزینه انشعاب توسط شرکت‌های خدمات‌رسان و همین‌طور پول بیمه ساخت و صدور پروانه بیان کرد.

انتهای پیام/2448/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول