اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محدوده طرح ترافیک شیراز

تردد زائران شاهچراغ(ع) تا یک هفته رایگان است

با تصویب اصلاحیه نرخ تردد در محدوده ترافیک شهر شیراز ارسالی از وزارت کشور، تردد زائران حرم احمدبن موسی(ع) در محدوده این طرح به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.

تردد زائران شاهچراغ(ع) تا یک هفته رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز در هفتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای شورا با اکثریت آرا اصلاحیه نرخ تردد در محدوده طرح ترافیک شیراز را که وزارت کشور آن را تعدیل کرده و بازگردانده، تصویب کردند.

در این جلسه مباحثی بین اعضای شورای شهر شیراز در مورد این مصوبه صورت گرفت و «غلام مهدی حقدل» رئیس شورا چند بار مجبور شد تذکر آیین‌نامه‌ای بدهد که کلیات بحث در شورای سوم تصویب شده و باید تنها در مورد نرخ صحبت شود.

براساس مصوبه شورا اعلام شد که تردد زائران حرم احمدبن موسی(ع) برای یک هفته رایگان خواهد بود.

همچنین براساس این مصوبه تردد خودروهای پلاک قرمز، خودروهای امدادی، نظامی، انتظامی، صدا و سیما در محدوده طرح به طور نامحدود رایگان خواهد بود.

جانبازان 50 درصد به بالا و معلولان جسمی و حرکتی نیز به مدت یک سال از پرداخت وجه بابت تردد در محدوده معاف شدند.

تاکسی‌های تلفنی، خودروهای خدماتی شامل سرویس مدارس، حمل بار و اثاثیه و همچنین وانت بارها برای یک سال تردد باید 60 هزار تومان پرداخت کنند.

جانبازان زیر 50 درصد، خبرنگاران، بیماران خاص و خانواده درجه یک شهدا، آزادگان و ایثارگران نیز برای هر سال تردد 27 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی نیازمند به ورود به مرکز شهر در ایام خارج از سه روز مطابق با پلاک، برای یک سال تردد 135 هزار تومان و خودروهای شخصی (بنابر سقف تعیین شده) برای خرید مجوز یک سال تردد باید 250 هزار تومان پرداخت کنند.

مجوز روزانه تردد (در سه روزی که پلاک خودرو مجاز نیست) شش هزار تومان، تردد هفتگی 30 هزار تومان و ماهانه 60 هزار تومان اعلام شد که این موارد بنابر سقف تعداد خودروی اعلام شده، قابل اجرا خواهد بود.

در این اصلاحیه همچنین اعلام شد تردد خودروی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای ادواری شورا به مدت یک سال رایگان خواهد بود.

همچنین در طرح ارسالی از وزارت کشور مقرر شده اتوبوس و مینی‌بوس در صورت نیاز به ورود به مرکز شهر در خارج از سه روز مطابق با پلاک باید مبالغی را بپردازند که این مبلغ برای تردد اتوبوس سالانه 80 هزار تومان و مینی‌بوس 60 هزار تومان است.

به گزارش فارس، از نکات قابل توجه در شش جلسه‌ای که شورای جدید نشست برگزار کرده، دقت نظر رئیس شورا در رعایت وقت و بررسی تمام موارد مطروحه در دستور کار جلسه است، به نحوی که با نظم دقیقی موافقان و مخالفان هر طرح اعلام شده و در مدت معین تنها در مورد دستور کار صحبت می‌کنند.

الزام به یادداشت‌برداری روسای کمیسیون‌ها و لزوم پاسخگویی دقیق آنان به موارد مطرح شده نیز از نکات مثبت شورا در دوره جدید است.

اما در این میان به سبب افزایش تعداد نفرات شورا و حضور جمع کثیری از کارشناسان و مشاوران و معاونان شهرداری در برخی موارد جایگاه خبرنگاران توسط افراد غیرمرتبط اشغال شده و امکان نزدیک بودن به اعضای شورا و دیدن فرد صحبت‌کننده و ارتباط بصری با اعضا از میان می‌رود چرا که دوربین مداربسته شورا نیز در دور جدید به طور کامل خاموش مانده و هیچ تصویری از اعضای در حال نطق پخش نمی‌شود.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول