اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) مطرح کرد

بی‌نظیر بودن اجرای طرح توسعه حرم شاه‌چراغ (ع)

مدیر طرح توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) گفت: در هیچ‌کدام از بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر نوع معماری و کیفیت کار و شیوه اجرای طرح توسعه این حرم مطهر نمونه ندارد.

بی‌نظیر بودن اجرای طرح توسعه حرم شاه‌چراغ (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، مهندس خداخواست شهبازی اظهار داشت: استفاده از اسکلت بتونی سفید همزمان با اجرای نمای بیرونی آن به روش جدید معماری اسلامی در این سازه به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در یک‌سال اجرای این طرح کارگاه به صورت شبانه‌روزی فعال بوده است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه صحن‌های فعلی حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در مراسم مذهبی جوابگوی جمعیت مشتاق و زائران حرم مطهر نبود اجرای این طرح توسعه بیش‌ازپیش ضرورت داشت.

شهبازی گفت: با اجرای طرح توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) فضای مجالس و مراسم مذهبی به ظرفیت 12 هزار نفر به این حرم مطهر الحاق می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح توسعه مجموعه‌ای کامل با تمام امکانات در اختیار زائران حرم مطهر قرار می‌گیرد، افزود: به یقین هر دعای خیری که زیر سقف این مجموعه انجام گیرد و هر دستی که به آسمان دراز شود ثواب و پاداش آن برای مجریان طرح و کارگران زحمتکش و مهندسان و متخصصان نیز خواهد بود.

وی گفت: یک‌هزار متر مربع فضای زیر گنبد این مجموعه طوری طراحی و ساخته شده که معماری اصیل اسلامی را برای سال‌های متمادی ماندگار می‌کند.

شهبازی ادامه داد: تاسیسات و آسانسورها و پله برقی‌های به کار رفته در این مجموعه نیز از بهترین نوع مصالح خریداری شده و آماده نصب است.

مدیر طرح توسعه حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) با بیان اینکه تمام مسئولان استان فارس در حل مشکلات و چالش‌های اجرای این طرح مساعدت داشته‌اند، تصریح کرد: به برکت نام مقدس حضرت احمدبن موسی (ع) مشکلات ما در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و حل مسائل معارضان و بازگشایی معابر یکی پس از دیگری به خوبی حل شد.

انتهای پیام/ 2448/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول