اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه و شاهچراغ محور وحدت در کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود حرم منور امام رضا (ع) در مشهد، کریمه اهل‌بیت (ع) در قم و احمد بن موسی شاهچراغ در شیراز را مدار وحدت دانست و گفت: این مدار از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب ایران ادامه دارد.

حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه و شاهچراغ محور وحدت در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی جنتی شب گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به نقش این جشنواره در عرصه فرهنگی کشور گفت: سایر رویدادهای فرهنگی و هنری کشور کمتر قادر به ایفای این نقش بوده‌اند.

وی فرهنگ رضوی را دریای بیکرانی دانست که ساحل آن می‌تواند پذیرای همه مردم ایران و مشتاقان این فرهنگ در سراسر جهان باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که برکات کاروان رضوی و جشنواره‌های فرهنگی بسیار پربار است، یادآور شد: هزاران نویسنده، شاعر و هنرمند در جوار این جشنواره رشد کردند و اینک در دهه کرامت خلعت عزت خویش را از این آستان مقدس دریافت می‌کنند.

وی از جمله مهم‌ترین برکات بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) به کانون وحدت و وفاق اشاره کرد و افزود: همه اقشار و مذاهب کشور گرد این کانون نور آمده و از پرتو ملکوتی آن بهره برده‌اند.

جنتی با تبیین زمینه‌های برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: سال‌ها قبل کاروانی که فرزند فاطمه الزهرا (س) را به همراه داشت با مدینه خداحافظی و قدم در راه مرو گذاشت و این کاروان در هر کجا که قدم گذاشت انوارش همه جا را نورانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کاروان امام رضا (ع) با آمدنش امید را در دل‌ها زنده کرد و نهال پربار فرهنگ رضوی را در ایران قرار داد و کشور را به قدومش متبرک کرد.

وی عنوان کرد: قرن‌ها می‌گذرد و این نهال پاک به درخت تنومندی تبدیل شده که جشنواره امام رضا (ع) ثمره این درخت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود آستان احمد بن موسی شاهچراغ در شیراز، حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) در قم و بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا در مشهد را مدار وحدت دانست و گفت: این مدار از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب ایران ادامه دارد.

جنتی با اشاره به مناظرات انجام شده در زمان امامت امام رضا (ع) تصریح کرد: در بحث مناظرات تاریخی آن حضرت نباید از بعد وحدت آفرین آن در میان ادیان آسمانی غافل بود.

وی افزود: فرهنگ ایرانی همواره در سایه معارف اهل‌بیت (ع) و با همبستگی و وحدت تعالی یافته و به بار نشسته است و این رمز توفیق فرهنگ رضوی است که نهال 11 ساله جشنواره امام رضا (ع) را به درختی تمام قد و مثمر تبدیل کرده و تا امروز اهل فضل و فرهنگ در سایه آن مشعوف و به خلق آثار فاخر هنری مشغول بوده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین برکات این جشنواره را جمع‌شدن متولیان متعدد حوزه فرهنگ حول محور فرهنگ رضوی دانست و گفت: این دستاوردی بزرگ برای همکاری دستگاه‌ها در دیگر موارد است.

وی گفت: تردیدی نیست که جشنواره موفقی با این همه دستاوردهای دلنشین و رویدادی با چنین وسعت و عظمت و این همه مخاطب نیاز به حمایت بیشتر دارد که این حمایت از هم‌اکنون در طلیعه جشنواره دوازدهم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول