اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مدافع تحقق مدیریت واحد شهری هستم/ به مدیریت شهردار اصفهان اعتماد دارم

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدافع تحقق مدیریت واحد شهری هستم، گفت: به مدیریت شهردار اصفهان اعتماد دارم.

مدافع تحقق مدیریت واحد شهری هستم/ به مدیریت شهردار اصفهان اعتماد دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ای با شهردار، مدیران و مسئولان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شهردار اصفهان فردی باشخصیت، متدین، فکور و پرتلاش است و نتایج خدمات 10 ساله وی در شهرداری اصفهان دلیل این مدعاست.

استاندار اصفهان پس از ارائه گزارش توسط سقائیان‌نژاد، افزود: اگر در برخورد با مسائل، مدیریت واحد با هدف به سرانجام رسیدن کار در راستای تداوم پیشرفت و توسعه اصفهان صورت پذیرد، مسائل بسیار راحت حل می‌شود.

زرگرپور ادامه داد: افتخار می‌کنم که هشت سال در وزارت کشور قائم مقام شهرداری‌های استان تهران بودم و با توجه به عدم وجود شوراها در آن زمان علاوه بر موضع ستادی در موضع اجرایی نیز خدمت کرده‌ام.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری در دنیا و به طبع در کشور ما مدیریتی پیچیده، چندوجهی و شدیداً زیر ذره‌بین مردم و مسئولان است.

زرگرپور ادامه داد: مدیریت شهری مدیریت پیچیده است؛ به دلیل اینکه روزانه ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و حتی کوچک‌ترین تصمیمات نیز می‌تواند بر زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

وی اذعان داشت: مدیریت شهری از آن جهت که مسائل اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و امنیتی را دربر دارد، مدیریتی چند وجهی است.

استاندار اصفهان، شهرداری را نهادی خواند که هم درآمدزا و هم هزینه‌کننده است و تمامی اقدامات آن زیر ذره‌بین و توجه مردم به عنوان مخاطب و مسئولان از بعد توسعه و سازندگی قرار دارد.

وی، حجم فعالیت‌های عمرانی شهرداری را بسیار وسیع‌تر از دولت دانست و بیان داشت: شهرداری‌ها از یک جهت توسعه‌دهنده، سازنده و هزینه‌کننده و از بعدی دیگر حاکمیتی و مدیریتی هستند و بخشی از نمادهای دموکراسی در این نوع مدیریت نمود پیدا می‌کند.

زرگرپور در مورد شهر اصفهان نیز اظهار داشت: این شهر و شیوه مدیریت شهری آن به عنوان الگو و نمونه در زمینه شیوه توسعه عمرانی و روش کار مدیریت شهری همواره مطرح بوده است.

وی افزود: اولین فکرها، خلاقیت‌ها و ایده‌ها برخاسته از مدیریت این شهر بوده و بهترین کارها با بالاترین کیفیت از این شهر شروع و تولید و تکثیر شده است.

زرگرپور با بیان اینکه الگوپردازی اصفهان حتی برای شهر تهران نیز در بسیاری از موارد مطرح بوده است، تأکید کرد: اصفهان باید الگو و نمونه بودن را همچنان با قوت ادامه دهد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شهردار اصفهان، اذعان داشت: به نظر می‌رسد،‌ با توجه به برنامه‌های ارائه شده این شیوه ادامه دارد و اصفهان همچنان پیشتاز عمل می‌کند.

استاندار اصفهان پیشنهاد داد: شیوه مدیریت شهری در اصفهان تدوین شده و به عنوان الگو به شهرهای دیگر ارائه شود.

وی اضافه کرد: معتقد به مدیریت واحد شهری هستم و استقرار مدیریت واحد در شهرها مسئله‌ای است که در دنیا تجربه شده و نتایج آن مشخص است.

زرگرپور با اشاره به اینکه به عنوان عضوی از حکومت وظایف و اختیاراتی دارد که باید به وظایف عمل کرده و از اختیارات استفاده کند، خاطرنشان کرد: شهرداری نیز به همین نحو وظایف و اختیاراتی دارد.

وی با بیان اینکه وظایف و اختیارات استاندار و شهردار هیچگونه نقطه تلاقی باهم نداشته و هزاران نقطه تعامل و همفکری دارد و مکمل هم است، افزود: خود را مدافع شهردار و شهرداری می‌دانم، چراکه مسائل و مشکلات شهر، مسائل و مشکلات من به حساب می‌آید.

استاندار اصفهان ادامه داد: سابقه مدیریت شهری و اعتقادی که به حل مسائل شهر دارم از یک طرف و اعتمادی که به مدیریت شهردار اصفهان دارم از طرف دیگر ایجاب می‌‌کند، مدافع مدیریت شهری باشم.

وی با اشاره به اینکه املای نانوشته غلط ندارد، اذعان کرد: البته این تفکر که تمامی فعالیت‌های شهرداری درست است نیز وجود ندارد و با طرح انتقادات در فضای سازنده، می‌توان به پیشبرد بهتر امور کمک کرد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه یقین دارم شهردار اصفهان فردی منطقی است، افزود: با مطرح نمودن انتقادات در فضای مناسب، بخشی از آن که درست و منطقی است اصلاح خواهد شد و در صورت درست نبودن با استدلال ابهامات برطرف می‌شود.

وی در پایان گفت: حل مشکلات شهرداری، حمایت از شهردار و حل مشکلات مردم را وظیفه خود می‌دانم و با همفکری و تعامل تلاش خواهیم نمود مردم فهیم و خلاق اصفهان از شهری که در شأن و منزلت مردم آن است برخوردار شوند.

انتهای پیام/2301/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول