اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

مشکلات آب استان اصفهان بسیار پیچیده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: وضعیت و مشکلات آب استان بسیار پیچیده است و رسیدگی به وضعیت آب استان با برگزاری یک، دو و پنج جلسه به ثمر نمی‌رسد.

مشکلات آب استان اصفهان بسیار پیچیده است

عباسعلی منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بازگشت و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود از مطالبات نخست مردم از تمام مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نیز با جدیت کامل رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود و رفع مشکلات آبی استان را پیگیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: سه‌شنبه هفته گذشته شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور به منظور رسیدگی به مشکلات آبی در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری این جلسات مشکلی از مشکلات آب استان را برطرف می‌کند، تصریح کرد: وضعیت و مشکلات آب استان بسیار پیچیده است و رسیدگی به وضعیت آب استان با برگزاری یک، دو و پنج جلسه به ثمر نمی‌رسد.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده است که هفته آینده مسئولان وزارت نیرو، مسئولان آب استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و رئیس مجمع نمایندگان این استان‌ها با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات زاینده‌رود را مورد بررسی قرار بدهند.

منصوری با بیان اینکه این جلسات به منظور پیگیری مشکلات آب استان در مجلس برگزار می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 200 میلیون متر مکعب از ظرفیت یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعبی سد زاینده‌رود وجود دارد و این موضوع فاجعه‌ای برای استان است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که آب در رودخانه زاینده‌رود جاری شود، آبی در سد زاینده‌رود باقی نمی‌ماند، اذعان داشت: جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود سبب ایجاد مشکل در زمینه آب شرب مورد نیاز در استان می‌شود و مجلس درصدد بازگرداندن آب به رودخانه زاینده‌رود است.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول