اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهردار منطقه۹ اصفهان اعلام شد

تشریح اقدامات شهرداری منطقه 9 اصفهان در استقبال از ماه مهر

شهردار منطقه9 اصفهان درگزارشی اقدامات شهرداری منطقه 9 اصفهان در زمینه استقبال از ماه مهر را تشریح کرد.

تشریح اقدامات شهرداری منطقه 9 اصفهان در استقبال از ماه مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 اصفهان، عبدالرسول امامی اظهار کرد: نصب المان‌ها و مبلمان شهری در سطح منطقه توسط ستاد مهر به زیبایی منطقه افزوده است.

وی افزود: در همین راستا در مدارس واقع در منطقه 9، تعداد 350 عدد نیمکت با هزینه 650 میلیون ریال، 150 عدد سطل زباله با هزینه 105 میلیون ریال، جدول گذاری برای فضای سبز به میزان یک هزار و 500متر طول با هزینه‌ای بالغ بر 225 میلیون ریال، حفر چاه آب باران به تعداد 40 حلقه با هزینه 200 میلیون ریال، جمعاً"با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 180 میلیون ریال نصب و اجرا شد.

شهردار منطقه 9 اصفهان با بیان اینکه پلاکاردهای مناسب با هدف اطلاع رسانی قانون مدیریت پسماندها به دانش آموزان در سطح منطقه نصب شده است، اضافه کرد: پاک‌سازی زمین‌های بایر و شستشوی اثرات شیرابه در معابر عمومی شهر به ویژه معابر منتهی به مدارس نیز انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مدارس به مخازن پسماند خشک از طریق پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند مجهز شدند، تصریح کرد: رسیدگی ویژه به سرویس‌های بهداشتی، امحای کلیه دیوار نوشته‌ها به خصوص دیوارهای مدارس، نظافت و پاک‌سازی مادی‌ها و انهار به طور ویژه در سطح منطقه انجام شده است.

امامی با بیان اینکه تعمیرات عمرانی در محدوده مدارس از جمله جدول، پیاده رو و آسفالت خیابان‌ها در دست اجراست، گفت: رعایت موارد ایمنی شهری اعم از رفع موانع و نواقص خطرآفرین عابرین و خودروها، رعایت موارد ایمنی کارگاه‌های عمرانی و رفع پستی و بلندی‌ها و موانع موجود در معابر پیاده از دیگر اقدامات شهرداری منطقه9 به مناسبت بازگشایی مدارس بوده است.

وی اضافه کرد: کاشت گل در باغچه‌ها و فلاورباکس های مجاور و داخل مدارس، هرس و فرم دهی پرچین‌ها به ویژه پرچین‌های معابر منتهی به مدارس جهت زیبایی منظر و بهبود و ایمنی تردد دانش آموزان با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز از جمله اقدامات منطقه9 به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید بوده است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به رسیدگی به فضای سبز داخل مدارس، تهیه، کاشت، توزیع درخت و درختچه و گل فصل افزود: رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری محدوده مدارس، نظافت و پاکیزگی محیط اطراف مدارس و نصب و یا افزودن مخازن پسماند تر و خشک در معابر منتهی به مدارس از دیگر اقدامات این منطقه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید بوده است.

امامی با اشاره به اینکه نظافت و شستشوی مبلمان شهری ایستگاه‌های اتوبوس انجام شده است، اظهار داشت: پاک‌سازی و جمع آوری پسماندها از داخل ساختمان‌های قدیمی و مخروبه‌ها طبق ضوابط و حذف کلیه موانع موجود در معابر پیاده و باغچه‌های طولی معابر و رفیوژهای فضای سبز انجام شده است.

وی با اشاره به نظافت کانکس‌ها، ایستگاه‌های ثابت بازیافت و زیباسازی محوطه اطراف آن‌ها ادامه داد: لای روبی کلیه زه‌کشی های سطحی ( آبروها ) و زیر دهانه پل‌ها،‌ کانیوها، رنگ آمیزی و ساماندهی آن‌ها  نیز انجام و در حال اجراست.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر اینکه کارگاه‌های عمرانی شهری با توجه به حجم ترافیک در ایام بازگشایی مدارس ساماندهی شده است، افزود: ساماندهی و حذف موانع به ویژه موارد خطرناک در مسیر تردد دانش آموزان، لکه گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه با اشکال هندسی، ترمیم کلیه ترانشه های حفاری شرکت‌های خدماتی در دست اجراست.

امامی با اشاره به اینکه هماهنگی در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و پیاده روهای منطقه به خصوص معابر منتهی به مدارس طبق ضوابط انجام شده است، تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از هرگونه سد معبر و تکدی گری اطراف مدارس در تمام ایام سال و ایام بازگشایی مدارس انجام شده است.

امامی گفت: جلسات آموزشی فرهنگ شهروندی به دانش آموزان در مدارس با هماهنگی کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی در حال برگزاری است.

وی به برگزاری جلسات آموزشی پسماندها از سوی شرکت‌های خدمات شهری و مأموران پسماند، اشاره کرد و افزود: ساماندهی، زیباسازی و ایمن سازی پل‌های عابر پیاده و پل‌های هوایی، ساماندهی و تکمیل تابلوهای ترافیکی در مسیرهای منتهی به مدارس نیز انجام شده است.

شهردار منطقه9 تصریح کرد: تشویق و ترغیب شهروندان به پاک‌سازی نمادها، ساماندهی بالکن‌ها و رنگ آمیزی در منازل و مناره‌ها با هماهنگی کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تکمیل و رفع نواقص تابلو شماره گذاری معابر و بازنویسی و رنگ آمیزی تابلو اسامی خیابان‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و رسیدگی به وضعیت سایه بان مغازه‌ها با توجه به مصوبه مربوطه و پاک‌سازی سقف آن‌ها از ضایعات و ‌وسایل اوراقی با همکاری واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام می‌شود.

امامی خاطرنشان کرد: ماشین‌های اسقاطی در گوشه و کنار منطقه باهماهنگی نیروی انتظامی و طی مراحل مربوطه با هماهنگی واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری منطقه جمع آوری شده است.

وی بیان داشت: پیگیری لازم در خصوص جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و ورودی‌های منطقه و بازگشایی پیاده روهایی که به علت عملیات ساختمانی به نحوی بسته و تردد و عبور و مرور با مشکل مواجه است، انجام شده است.

امامی با اشاره به شناسایی ساختمان‌های در حال ساخت و نیمه کاره و جلوگیری از اشغال معابر عمومی اظهار داشت: کلیه پلاکاردها و تبلیغات تاریخ گذشته فرهنگی و تجاری غیر مجاز حذف شده است.

شهردار منطقه9 با بیان اینکه خط کشی ترافیکی در محل‌های مورد نیاز با هماهنگی واحد حمل و نقل و ترافیک به ویژه مسیرهای عابر پیاده در سطح منطقه با هزینه‌ای بالغ بر 400میلیون ریال در حال خط کشی است.

انتهای پیام/2301/س/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول