اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خبر داد

پذیرش 40 کشور برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

اصفهان ظرفیت‎های قابل توجهی در زمینه برگزاری این جشنواره دارد و در دنیا این جشنواره به نام اصفهان معروف است و امسال نیز از 60 کشور دنیا خواهان شرکت در این جشنواره بودند و تنها 40 کشور پذیرش شدند.

پذیرش 40 کشور برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی شهیدی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان با ابزار خرسندی از بازگشت جشنواره فیلم کودک به اصفهان اظهار داشت: جشنواره کودک اهداف بزرگ و بلند‌مدتی را دنبال می‎کند.

وی افزود: با توجه به حواشی جشنواره کودک در سال‎های پیش از بازگشت به اصفهان، افراد بسیاری از بازگشت جشنواره به اصفهان ناراضی بودند که ما با روحانیون و مسئولان اصفهان رایزنی‎هایی را داشتیم تا با بازگشت جشنواره به اصفهان موافقت شد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان تصریح کرد: بازگشت جشنواره به اصفهان به عنوان قدم محقق شد و استفاده از ظرفیت‎های اصفهان در راستای برگزاری این جشنواره به عنوان قدم دوم بوده که در زمینه‎های مختلف از آنها استفاده می‎شود.

این مسئول اضافه کرد: فراخوان‎هایی برای محک زدن فضای فکری بچه‎های اصفهان داده شد که فراخوان فیلم‎نامه کودک به عنوان نخستین فراخوان بوده که از 450 فیلم‎نامه 250 فیلم‎نامه به بچه‎های اصفهان اختصاص داشته است.

شهیدی تاکید کرد: تولید نهایت سرمایه‌گذاری در بخش سینمایی است و تولیدات در زمینه فیلم کوتاه با همکاری شهرداری اصفهان صورت پذیرفت.

وی در ادامه انتخاب سقائیان‌نژاد را به عنوان شهردار اصفهان تبریک گفت و ادامه داد: سقائیان‌نژاد به اصفهان شخصیت می‎دهد و فضای فکری وی قابل تحسین است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: فراخوانی داده شد که 70 فیلم‎نامه به دبیرخانه ارسال شد و 12 فیلم‎نامه برای ساخت فیلم انتخاب شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اصفهان قابلیت ساخت فیلم کودک را دارد، اضافه کرد: اصفهان با نشان دادن قابلیت‎های خود دهان مدعیان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را بست.

شهیدی افزود: اصفهان ظرفیت‎های قابل توجهی در زمینه برگزاری این جشنواره دارد و در دنیا این جشنواره به نام اصفهان معروف است و امسال نیز از 60 کشور دنیا خواهان شرکت در این جشنواره بودند و تنها 40 کشور پذیرش شدند.

وی با تاکید بر اینکه 70 اثر بین‎المللی در این جشنواره حضور دارد، عنوان کرد: افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان روز نخست ذی‌الحجه مصادف با ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) برگزار می‎شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال برای گرامی‎داشت پدر معنوی تمام بچه‎های دنیا برگزار می‎شود.

این مسئول تاکید کرد: پرچم سبز رنگ به نام حضرت محمد(ص) توسط دو کودک در مکه طواف داده شده و سپس در مسجدالنبی تبرک داده شده است که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اهتزاز در می‎آید.

شهیدی گفت: در این جشنواره بزرگداشت دنیا فنی‎زاده، شمسی فضل‎الهی، غلامرضا آزادی و قدرت الله ایزدی برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه 280 اثر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 107 مورد از این آثار از سینمای ایران، 89 مورد از سینمای بین‎الملل و 12 اثر نیز از فیلم بچه‎های اصفهان بوده، افزود: 16 فیلم به عنوان آثار بلند سینمایی، 13 فیلم به عنوان ویدیویی بلند، 28 فیلم به عنوان کوتاه نیمه بلند، چهار فیلم به عنوان بلند پویانمایی، 31 اثر کوتاه و نیمه بلند، 10 اثر کودک و دفاع مقدس، پنج فیلم اقتباس، هشت فیلم در بخش بین‎الملل کره جنوبی، هشت فیلم آسیایی و شش فیلم در بخش سرزمین اسلامی در این جشنواره حضور دارند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خاطرنشان کرد: کیومرث پور احمد، مهتاب کرامتی، یدالله صمدی، محمد داوودی، کیانوش عیاری به عنوان داوران این جشنواره هستند.

شهیدی با تاکید بر اینکه هماهنگی‎های لازم برای توزیع بلیط‎های جشنواره با آموزش و پرورش انجام شده است، اذعان داشت: بهار یگانه، فرشته طاهرپور، جعفر گودرزی، پانته‎آ معصومی و مهتاب کرامتی از داوران یونیسف در این جشنواره هستند.

این مسئول در پایان متذکر شد: 16 مهرماه از تندیس درنا در میدان امام حسین (ع) رونمایی می‎شود.

انتهای پیام/63019/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول