اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حراست کمیته امداد خبر داد

راه‌اندازی شعبه کمیته امداد در 8 کشور دنیا

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از راه‌اندازی شعبه امداد در 8 کشور دنیا خبر داد و گفت: با ان‌جی‌اوهای 30 کشور دنیا ارتباط و مراودات داریم.

راه‌اندازی شعبه کمیته امداد در 8 کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید حبیب‌الله شکرابی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین صدای زنگ عاطفه‌ها در سنندج اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای حمایت از مسلمانان مرز نمی‌شناسد و به همین منظور در حال حاضر در 8 کشور جهان شعبه دارد.

وی تصریح کرد: در کنار این تعداد شعبه کمیته امداد با ان‌جی‌اوهای 30 کشور جهان نیز مراودات داشته و از این طریق در راستای کمک به نیازمندان و محرومین اقدامات قابل توجهی را با کمک مردم انجام می‌دهد. 

آموزش خدمت به محرومین

به گفته مدیرکل حراست کمیته امداد امام، هدف امداد از این مهم ترویج و احیای ارزش‌های اسلامی و آموزش خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان در جهان است.

شکرابی درک فقر را مهم‌ترین شاخصه برای ریشه‌کن کردن این مهم در هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: حضور اقشار مختلف مردم در برنامه‌های از این دست نشان از درک آنان از فقر است.

وی با بیان اینکه علمی شدن کمیته امداد از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب است که چند سال پیش در جمع شورای مرکزی این نهاد مطرح فرمودند، تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم تحول خوبی در تمام حوزه‌ها از جمله ساختار نیروی انسانی این نهاد ایجاد شده است.

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور احصا و شناسایی توانایی و استعداد تک‌تک مددجویان زیرپوشش این نهاد را یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد در این سال‌ها برشمرد و گفت: تحقیقات مختلفی به منظور شناسایی استعداد مددجویان در سطح کشور انجام شده است.

شکرابی اضافه کرد: این کار تحقیقاتی با هدف ایجاد بسترهای مناسب به منظور توانمندسازی و مددجویان در عرصه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در زمینه ایجاد اشتغال در سطح کشور نام برد و بیان کرد: کمیته امداد در چند سال اخیر در زمینه ایجاد مشاغل خانگی در سطح کشور رتبه برتر را در بین دستگاه‌های مختلف کسب کرده است.

 

راه‌اندازی 1500 شبکه نیکوکاری

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از راه‌اندازی یک‌هزار و 500 شبکه نیکوکاری در سطح کشور خبر داد و گفت: تلاش در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور رفع مشکلات نیازمندان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در تشکیل شبکه‌های نیکوکاری است.

شکرابی تصریح کرد: شبکه‌های نیکوکاری با هدف تقویت نقش مردم در شناسایی نیازهای واقعی محرومان و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از محرومان با محوریت مساجد توسط کمیته امداد در کشور اجرا می‌شود.

وی توجه به حوزه فرهنگی را از دیگر اولویت‌های کمیته امداد در سطح کشور عنوان کرد و گفت: انتقال مفاهیم دینی و تعمیق باورهای دینی در بین مددجویان از مهم‌ترین اولویت برنامه‌های فرهنگی امداد است.

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: استقلال اقتصادی هر جامعه‌ای منوط به استقلال فرهنگی آن جامعه است از این رو به این مهم در کمیته امداد به صورت ویژه توجه شده و برنامه‌های مختلفی در راستای شناسایی مشکلات، آسیب‌ها و خطراتی که جامعه هدفمان را تهدید می‌کند صورت گرفته است.

شناسایی مشکلات فرهنگی خانواده‌های مددجو

شکرابی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات حوزه فرهنگی خانواده‌ها را شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های خاصی را در سطح کشور با توجه به شرایط و موقعیت انجام داده‌ایم.

وی ضمن تقدیر از حضور پررنگ مسئولین، علما و روحانیون و فرهنگیان در این جشن ملی اظهار کرد: بدون شک حضور چشمگیر شما موجب تقویت روحیه برای ایجاد تلاش بیش از پیش امدادگران کمیته امداد به منظور خدمت هرچه بیشتر به محرومین خواهد شد.

مدیرکل حراست کمیته امداد امام خمینی کشور از کردستانی‌ها به عنوان مردمانی نوعدوست و خیر نام برد و گفت: ‌مشارکت بالای مردم در برنامه‌های نوعدوستانه و خیرخواهانه استان در سطح کشور بی‌بدیل است.

انتهای پیام/79002/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول