اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز پژوهش حوزه هنری مازندران خبر داد

اهدا 2 هزار جلد کتاب به مراکز آموزشی مازندران

مدیر مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری مازندران از اهدا بیش از 2 هزار جلد کتاب با موضوعات گوناگون دینی، دفاع مقدس و هنری به مراکز آموزشی موسسات فرهنگی و اهالی فرهنگ و هنر توسط این مرکز خبر داد.

اهدا 2 هزار جلد کتاب به مراکز آموزشی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رحیم موسوی صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرهنگ کتابخوانی این مرکز مطالعه را امری تأثیرگذار در رشد جامعه دانست و اظهار داشت: حوزه هنری استان مازندران به عنوان یک نهاد انقلابی مؤثر در فعالیت های فرهنگی و هنری، گام‌های عملی زیادی را در اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه برداشته است.

وی تصریح کرد: این مرکز در شهریورماه بیش از 2 هزار جلد کتاب را به مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی از جمله آموزش و پرورش و تعدادی از مدارس شهرستان قائمشهر، تعدادی از موسسات فرهنگی و هنری در شهر بابل، مسئولان و هنرمندان چالوس و نوشهر و همچنین اهداء کتاب به مراجعان در مراسم های مختلف حوزه هنری توزیع کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه کتاب، نخستین ابزار انتقال معلومات و دانسته‌های بشری به یکدیگر است افزود: انسان برای آشنایی با گذشته و ساختن آینده خود همواره باید از کتاب بهره بگیرد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری مازندران کتاب را مهم‌ترین ابزار دسترسی به آداب و سنن اقوام و تمدن‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: کتاب به عنوان میراث جاودان برای انتقال مفاهیم و آموخته‌های بشری بوده و انسان را برای دستیابی به اطلاعات گذشته و آینده راهنمایی می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: کتاب و مطالعه به عنوان ارکان ضروری زندگی باید در خانواده‌ها جا باز کند.

موسوی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در فرهنگ و تعالیم اسلامی تاکید کرد: کتاب و کتاب‌خوانی همواره مورد تاکید و سفارش انبیاء و بزرگان دین مبین اسلام بوده و این دو مقوله از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران نیز با بیان اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در رشد معنوی و توسعه فرهنگی، به لزوم توجه به کتاب‌های فاخر و ارزشمند و نشر آن‌ها در جامعه توسط همه اهالی فرهنگ اشاره کرد.

علیرضا پاک‌بین بیان داشت: کودکان و نوجوانان روستای شهیدآباد در حاشیه برگزاری شب شعر و خاطره( 52 همکلاسی آسمانی)، در مسابقه نقاشی با موضوع ایثار و شهادت به رقابت پرداختند.

وی اظهار داشت: این مسابقه نقاشی حضوری به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری و مشارکت مدیران و معلمان مدارس روستای شهید آباد انجام شد.

انتهای پیام/86018/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول