اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: عمده مشکل بخش کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه است.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئله کتاب و کتابخوانی از جمله مباحث مهم بوده که خود را در قالب پروژه‌های عمرانی نشان نمی‌دهد ولی باید در دستور کار و اولویت مسئولان فرهنگی و اجرایی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: نشانه تمدن هر ملت بحث کتاب و کتابخوانی بوده به طوری که توجه به علما، کتب و مدرسه جزو اولویت‌های گذشتگان بوده است.

جلال‌زاده یادآور شد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری هر جایی علم و دانش پیشرفت کرده نشان از توجه و اهمیت به حوزه علم و دانش در آن مکان است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آذربایجان غربی در زمینه فضای کتابخانه‌ای و قفسه کتاب نیست، تصریح کرد: عمده مشکل در این زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه است.

جلال‌زاده ادامه داد: عمده کتاب‌ها در کتابخانه‌ها مربوط به کتب کمک درسی بوده که در این زمینه نیز باید توجه به کتاب‌های علمی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در معرفی الگو‌های منطقه آذربایجان غربی مشکل داریم، اذعان داشت: تاکنون از شهیدان باکری و امینی صرفا به عنوان یک رزمنده تجلیل شده و آن طوری که باید نتوانستیم علما، شخصیت‌های برجسته و شهدای استان را به درستی معرفی کنیم.

جلال‌زاده با بیان اینکه تاکنون به شخصیت آیت‌الله خویی از ابعاد مختلف پرداخته نشده است، اظهار داشت: قدردانی از آیت‌الله قریشی قدردانی از مقام علم و معنویت است.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دستاورد حوزه‌های علمیه نیز نهادینه کردن اخلاق و معنویت در کنار علم است.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول