اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستن بار صورت می‌گیرد

عملیات رف‌خوانی و وجین در کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: برای نخستین بار، عملیات رف‌خوانی و وجین کتاب به طور همزمان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

عملیات رف‌خوانی و وجین در کتابخانه‌های عمومی کردستان

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این اقدام هم‌زمان با سراسر کشور از امروز آغاز می‌شود و تا  24 مهر ادامه می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عنوان کرد: رف‌خوانی در اصطلاح ساده عملیات سرشماری کتاب‌های کتابخانه است که در هر سال به منظور اطلاع از وضعیت کتاب‌ها و همچنین منظم‌سازی موضوعی و دریافت آمار دقیق در کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در عملیات وجین نیز کتاب‌های قدیمی و همچنین کتاب‌های بدون مخاطب از کتابخانه‌های عمومی جمع‌آوری می‌شود که البته این امر شامل کتاب‌های کمیاب و مرجع نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﻋﻤﻠﯿﺎت وﺟﯿﻦ، اﺑﺘﺪا ﻋﻤﻞ رف‌ﺧﻮاﻧﯽ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ‌ﺷﻮد و ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎ از ﻟﺤﺎظ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻔﻘﻮدی، اﻣﺎﻧﺖ و ﻣﻮﺟﻮدی ﮐﻨﺘﺮل و ﺑﺎزﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

احمدی گفت: این برای نخستین بار است که عملیات رف‌خوانی و وجین به صورت گسترده و هم‌زمان در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای رف‌خوانی و وجین در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر نظم و انضباط بیشتر و همچنین دسترسی بهتر و سریع‌تر مخاطبان سبب پربارتر شدن کتابخانه‌ها می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتابخانه‌ها به عنوان نهادهایی فرهنگی به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مخاطبان باید از نظم و انضباط ویژه‌ای برخوردار باشند.

انتهای پیام/79001/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول