اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام گرامیداشت دفاع مقدس

کتاب «نبرد سه کانیان» در اردبیل رونمایی شد

همزمان با ایام گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس کتاب «نبرد سه کانیان» اثر امیر رجبی در اردبیل رونمایی شد.

کتاب «نبرد سه کانیان» در اردبیل رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برگزار شد،‌ رونمایی از کتاب «نبرد سه کانیان» خاطرات سرهنگ بازنشسته ارتش یونس غفاری به همت امیر رجبی در بیش از 280 صفحه گردآوری شده و به چاپ رسیده است صورت گرفت تا علاقمندان این حوزه بتوانند از این کتاب استفاده کنند.

در مراسم رونمایی از این کتاب، پیشکسوت دوران دفاع مقدس و راوی این کتاب در سخنانی اظهار داشت: سه کانیان نام کوهی است در غرب کشور مشرف به حاج عمران در پیرانشهر و سردشت که از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده و نماد مظلومیت منطقه است.

یونس غفاری خاطرنشان کرد: در این منطقه حساس و نقطه صفر مرزی تحولات عظیمی به وقوع پیوسته به طوری که در جنگ هشت ساله این منطقه به دست نیروهای ما و دشمنان دست به دست می‌‌شد اما در یک هجمه سنگین رزمندگان ما توانستند بر این منطقه احاطه داشته باشند و این کوه استراتژیک را از دست دشمن بگیرند.

وی با قدردانی از مسئولان استان اردبیل به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نویسنده این کتاب امیر رجبی گفت: بنده در این کتاب سعی کردم از بیان خاطرات به شکل نقل و قول خودداری کرده و آنچه که مشاهده کرده و دیده‌ام را روایت کنم که با قلم گیرای امیر رجبی به رشته تحلیل درآمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما نویسنده این کتاب نیز در سخنانی به سه ویژگی برجسته کتاب «نبرد سه کانیان » اشاره کرد و یادآور شد: اولین ویژگی این کتاب آن است که کتاب نوشته شده مربوط به خاطرات منطقه عملیاتی غرب است که در گذشته به آن کمتر توجه شده است.

امیر رجبی افزود: دومین ویژگی این کتاب این است که به جایگاه و عظمت ارتش توجه شده چرا که در گذشته به این نیروی جان بر کف بی‌توجهی شده بوده و سعی کردیم این خلا را با بیان خاطرات سرهنگ بازنشسته یونس غفاری و نقش تاثیر‌گذار نیروی زمینی ارتش پر کنیم.

وی عنوان کرد:‌ سومین برجستگی این کتاب این است که شخصیت اصلی این کتاب خود راوی است که در این کتاب بر زندگی پر فراز و نشیب خود که با جنگ عجین شده سخن به میان آورده است.

این نویسنده بیان داشت: یونس غفاری خود 120 ماه تجریه حضور در جنگ و عملیات‌های مختلف را دارد و از 40 درصد جانبازی برخوردار بوده و برادر شهید محسوب می‌شود که فعالیت‌های وی در کسوت بسیج و سپاه و حضورش در یگان امنیتی حائز اهمیت است.

رجبی ادامه داد: این پیشکسوت دوران دفاع مقدس در کتاب خود خاطراتی ارزشمند از سقوط شهر پیرانشهر از لحظه در آستانه سقوط پیرانشهر سخن به میان آورده و احوال مردم آن منطقه را بازگو کرده است که حاضر هستند با تمام سرمایه‌های خود در برابر متجاوز بایستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: این کتاب در بیش از 280 صفحه شامل زندگینامه، خاطرات، عکس‌ها و تصاویر سرهنگ ارتش یونس غفاری به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات سبلان و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/62005/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول